Bergvärmepumpen börjar bli lite till åren , även om den funkar lika bra som den var ny, så kan det vara bra att ha lite extra ved ifall den pajar. Är tyvärr sån väntetid på en ny pump ifall den skulle paja. Man får väl köpa en liten varmvatten beredare och elda i kaminen tills ny pump är på plats i så fall..Ohchips skrev:
Redigerat:
I år är det enkelt,
Fick ensam ihop nästan 9 kg på ca 2 timmar, inget jag tidigare upplevt i vår lilla skog på 50 år!
Fick ensam ihop nästan 9 kg på ca 2 timmar, inget jag tidigare upplevt i vår lilla skog på 50 år!
Hundpromenad igen. Hittade något som måste vara en blomkålssvamp?
Aldrig ätit denna. Någon här som kan bekräfta eller dementera om det är en sådan? Och om det är en blomkålssvamp, hur smakar den? 🧐 och vilka rätter passar den till?
Googlade att den inte har någon förväxlingssvamp? Men vill ändå vara säker.
Aldrig ätit denna. Någon här som kan bekräfta eller dementera om det är en sådan? Och om det är en blomkålssvamp, hur smakar den? 🧐 och vilka rätter passar den till?
Passade på att plocka när jag bodde borta på hotell förra veckan. Detta är ca 1/3 av det vi hittade. Bara gula kantareller!
Behöver jag säga att det blev en markering på Google Maps för att hitta tillbaka. Allt växte inom några hundra meter.
Behöver jag säga att det blev en markering på Google Maps för att hitta tillbaka. Allt växte inom några hundra meter.
Godaste svampen!Ohchips skrev:Hundpromenad igen. Hittade något som måste vara en blomkålssvamp?
Här tycker jag att skörden var fantastisk när jag fick ihop två kg kantareller, men sen läser jag inlägg om 9 kg 😄 Men två kg är den största mängd kantareller jag någonsin plockat på en tur, så jag är nöjd ändå. Lite svart trumpet, tratt och blandsvamp hittade jag också. Dock var det världens brötigaste skog och otroligt backigt, så jag var ute i många timmar för denna skörd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto