26 231 läst · 28 svar
26k läst
28 svar
Var köper man plattvärmeväxlare (billigt)?
Billigsast värmeväxlare hittar man på skrotarna på de ställe dom tillverkas. Här l Landskrona har jag köpt många nya SVEP växlare för skrotpriset. Har endast köpt såna som ser helt nya ut. Dessa har antagligen använts i lab för kapacitetsmätning.
Lycka till !
Lycka till !
Medlem
· Helsingborg
· 235 inlägg
Edit: löste sig ändå.
Redigerat:
Medlem
· västragötalands
· 193 inlägg
Sök på tyska ebay där var nya plattisar inte så dyra. Köpte en till min solvärmeanläggning
http://www.blocket.se/vasterbotten/Platt_varmevaxlare_20_rader_44_kW_Fri_frakt_44915058.htm?ca=2&w=3
Varför krångla till det? Denna leverantör ser väl seriös ut? Har aldrig handlat själv men det är bra mycket enklare att ringa å klaga om man får göra det på svenska istf kinesiska.
Varför krångla till det? Denna leverantör ser väl seriös ut? Har aldrig handlat själv men det är bra mycket enklare att ringa å klaga om man får göra det på svenska istf kinesiska.
Jag körde först med en kort på ca 65kW och 30 plattor men tyckte returtempen till tank var för hög, kan även bero på att jag monterade givaren till termostaten lite för långt ifrån utloppet på PVV för vv. Nu kör jag med en lång PVV med 30 plattor och det funkar mycket bättre.