T
Tycker nästan före-köket är snyggare och mysigare, nu är det lite för sterilt och kalt.

Trodde först det var det nya köket : ) men sedan började ni riva det : (

Tackar för kommentarerna, vi är jättenöjda! På bild kan det tyckas att det gamla köket var helt ok, men på nära håll var det väldigt slitet och ofräscht. För att inte tala om hur dålit planerat det var. Och när man ändå gör om vill man ju göra om ordentligt!!! :D

Håller dock med om att det känns lite kalt och inte så ombonat. Framför allt matplatsen. Jag vill ha upp svart fransgardin, en svart lackhylla och en vit större taklampa. Men har inte lyckats övertala sambon riktigt än...

Nya bilder från kvällen. :)

• Kök 003.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kök 009.JPG
    Skapa konto
  • Kök 013.JPG
    Skapa konto
  • Kök 015.JPG
    Skapa konto
  • Kök 016.JPG
    Skapa konto
  • Kök 017.JPG
    Skapa konto
sobel_12 skrev:
Jag tycker verkligen ni har lyckats bra! Tapeten är ju jättefin! Hur monterade ni era glasskivor? Vi får olika instruktioner hela tiden.... Sedan får vi köra på svaret som förekommer mest ;)
Eftersom vår vägg var rejält ojämn vågade vi inte limma rakt på väggen. Inte heller fästa med silikon i över och underkant då bänkskivan inte gick ända in till väggen överallt. Vi satte istället upp glaset med u-lister uppe och nere som vi limmade fast i bänkskiva respektive överskåp med sättlim. Då kunde vi sätta den med lagom distans från väggen så att det inte blev spänningar i glaset.

1. Limma fast den nedre listen.
2. Sätt i glasskivan.
3. Lirka in den övre listen, på med lim och tryck upp mot överskåpen till det härdat
4. Klart!

Funkade jättebra. Vad vi dock märkte var att glas är ganska tungt, och det är lätt att man glider. Vi införskaffade arbetshandskar med "plastpluppar" på så man fick bra fäste.

Tack för ditt svar! :) Jag läste om era problem med golvläggningen i erat hus.. Vi har liknande problem (våran lägenhet ligger dock i ett lite nyare hus, byggt 1916) ;) Men oj vad vi har kämpat! Hur lyckades ni till slut? Vi var nämligen tvugna att gå ifrån foam och bara köra med golvpapp och masonite.. Blev nog så bra det kan bli, har dock sovrum, hall och kök kvar att lägga i.. Annars skulle vi nog behöva bryta upp hela golvet och börja från scratch :)

Snyggt! Gillar den randiga tapeten, vad är det för märke?

Jag tror det blev en Jane Churchill-tapet, eller kanske Manuel Canovas. (Kommer inte ihåg riktigt, vi hade ungefär tusen stycken hemma på prov innan vi fastnade för denna)

Hur som helst så är den vit/beige, matt och blank, om vartannat. Egentligen randig på längden. Inköpt på Engelska Tapetmagasinet i Göteborg.

Det var läckert!

Var köpte ni listen till glasskivan?

Den tapeten skulle jag gå och köpa rakt av, skitsnygg!!

Riktigt snyggt!! tycker inte alls att det ser sterilt ut, utan gillar den clean looken.

Mvh
Adam

Snyggt och intressant lösning med de U-formade aluprofilerna som håller glasskivan på plats. Undrar bara...är det inte risk för att glasskivan är lite mer ömtålig när den inte sitter dikt an mot väggen bakom?

dannyowl skrev:
Snyggt och intressant lösning med de U-formade aluprofilerna som håller glasskivan på plats. Undrar bara...är det inte risk för att glasskivan är lite mer ömtålig när den inte sitter dikt an mot väggen bakom?
Vad kul att den här tråden har fått liv igen! :)

Det är mycket möjligt att glaset varit mer tåligt om det suttit dikt an en slät vägg, om inte annat så betydligt lättare att sätta upp!
Tyvärr gick inte det riktigt hos oss eftersom väggarna var så fruktansvärt ojämna. Sen utsätts den ju inte för någon yttre påverkan direkt, så jag tror inte det spelar någon roll i det avseendet.

Det har suttit på plats i ett och ett halvt år nu, och funkar kanon! :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.