H HammerMike skrev:
Bra att du har tid att hålla ordning på om folk skriver som du vill
Härlig inställning du verkar ha. Helt ny på forumet och redan spydig.
Det handlar inte om vad jag vill.
Det hör till god ton att man inte skriver med versaler eftersom det av dom flesta uppfattas störande och jobbigt att läsa.
Brukar du gå in i ett rum med människor du aldrig träffat och ställa dig och skrika?

• Gilla
  • Haha
Flyktsoda och 6 till
  • Laddar…
Lugnen neder eder litet.

Han kanske bara har glömt "caps lock" på.
Eller så är han seriöst intresserad av timran och vill att trådstartaren skall se hans inlägg bland allt kallprat.

• Gilla
HammerMike och 1 till
  • Laddar…
M MatCan skrev:
Härlig inställning du verkar ha. Helt ny på forumet och redan spydig.
Det handlar inte om vad jag vill.
Det hör till god ton att man inte skriver med versaler eftersom det av dom flesta uppfattas störande och jobbigt att läsa.
Brukar du gå in i ett rum med människor du aldrig träffat och ställa dig och skrika?
Ja, det störde ju uppenbarligen dig... Måste du ha sista ordet...?

H heimlaga skrev:
Lugnen neder eder litet.

Han kanske bara har glömt "caps lock" på.
Eller så är han seriöst intresserad av timran och vill att trådstartaren skall se hans inlägg bland allt kallprat.
Jag tycker dock att mitt lilla påpekande var ganska trevligt skrivet. Uppenbarligen landade det inte riktigt rätt.

• Gilla
Flyktsoda
  • Laddar…
Jag har också ett timmerhus som skulle behöva tas om hand om.
Fint skick i stommen förutom en eller två bottenstockar på norrsidan vid ingången.
Finns i Kramfors, Ångermanland
Skicka PM för bilder och info,.
Slitet timmerhus med skadade bottenstockar på norrsidan nära ingången under solig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Flyktsoda och 1 till
  • Laddar…
M MatCan skrev:
Jag tycker dock att mitt lilla påpekande var ganska trevligt skrivet. Uppenbarligen landade det inte riktigt rätt.
Vi glömmer det - HA EN BRA DAG!

H HammerMike skrev:
Var i södra Dalarna? Kan man få kika på den?
Hej HammerMike, Missade tyvärr ditt inlägg när diskussionen om stora bokstäver drog igång :D Såg det först nu. Naturligtvis är du välkommen att komma och titta på stommen. Den ligger i Söderbärke.

O ozean skrev:
Vad har du tänkt dig för storlek? Jag har en nerplockad och uppmärkt timmerstomme till salu på en grosshandlarvilla från jämtland som jag själv tänkte sätta upp, men det kom annat emellan. Finns i södra dalarna, är det av intresse?

Michael H.
Svar: Kan vara ngt för oss. Mkt möjligt. Vilka yttermått på sockeln ungef.? Vad ska du ha ungefär?
mvh Anders Nyman

Mått på sockeln är ca 10x11 m. Om du är intresserad så skicka gärna PM så kan vi diskutera vidare. Har mycket bilder och ritningar, även original ritningar.

• Gilla
Flyktsoda
  • Laddar…
skicka gärna PM
Det där förstod jag inte riktigt. Vad ska jag skicka?
Upplysningar gissar jag.
Vad behöver jag berätta?

Klicka där det står 'ozean' med blå text så kommer du till en sida med alternativet 'Skicka PM' (Personligt Meddelande).

O ozean skrev:
Hej HammerMike, Missade tyvärr ditt inlägg när diskussionen om stora bokstäver drog igång :D Såg det först nu. Naturligtvis är du välkommen att komma och titta på stommen. Den ligger i Söderbärke.
Avis på den som får köpa din timmerstomme!
Hur har det gått? Har den flyttat vidare nu?

Flyktsoda Flyktsoda skrev:
Avis på den som får köpa din timmerstomme!
Hur har det gått? Har den flyttat vidare nu?
Hej! Nej den har inte flyttat ännu, den väntar fortfarande på att hitta rätt köpare. Bild från originalritningen Originalritning av fasader till en villa i Höting med detaljerad arkitektur och ornament.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Gilla
Flyktsoda och 1 till
  • Laddar…
Så otroligt underbar

O ozean skrev:
Hej! Nej den har inte flyttat ännu, den väntar fortfarande på att hitta rätt köpare. Bild från originalritningen[bild]
Hej, finns din timmerstomme kvar?
Mvh Martina

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.