25 372 läst · 40 svar
25k läst
40 svar
Vår första erfarenhet av flyttstädning
Jag kände som så att jag betalar x antal tusen för att få huset städat, och då ska det städas också. Samtidigt som man vill att köparen ska få en trevlig inflytt, och slippa komma till ett skitigt hus. För det kanske dyker upp något annat problem efter inflytt, och har det då varit problem tidigare kan det få bägaren att rinna över.
Jag har en enda erfarenhet av flyttstädning utförd av städfirma. Den vi själva köpte.
Och det var inte bra städat när dom tyckte sig vara klara.
Hyresvärd/ nya hyresgästen godkände inte städningen. Firman fick åka och göra om tills de var nöjda, vi släppte över bollen till städfirman vid det tillfället så jag vet inte hur mycket extra det blev och om det blev flera extrabesök, men jag har en känsla/aning att det räckte med en extrastädning. Det var inte direkt uselt gjort efter första omgången, men absolut inte anmärkningsfritt.
Vi betalade när det var klart och så var det inte mer med det. Relativt problemfritt för oss, men givetvis tråkigt för de som skulle flytta in och fick vänta in mer städning.
Men vid detta tillfälle så dryftade vi naturligtvis fenomenet flyttstädning som köpt tjänst med alla möjliga människor i vår omgivning och det bestående intrycket är att det verkar vara jättevanligt med att det måste bättras på någon extra gång efteråt.
Det känns som att de flesta firmor satt i system att städa snabbt och slarvigt i första vändan och hoppas på att ingen klagar eller orkar låta städningen försena deras inflytt.
Och det var inte bra städat när dom tyckte sig vara klara.
Hyresvärd/ nya hyresgästen godkände inte städningen. Firman fick åka och göra om tills de var nöjda, vi släppte över bollen till städfirman vid det tillfället så jag vet inte hur mycket extra det blev och om det blev flera extrabesök, men jag har en känsla/aning att det räckte med en extrastädning. Det var inte direkt uselt gjort efter första omgången, men absolut inte anmärkningsfritt.
Vi betalade när det var klart och så var det inte mer med det. Relativt problemfritt för oss, men givetvis tråkigt för de som skulle flytta in och fick vänta in mer städning.
Men vid detta tillfälle så dryftade vi naturligtvis fenomenet flyttstädning som köpt tjänst med alla möjliga människor i vår omgivning och det bestående intrycket är att det verkar vara jättevanligt med att det måste bättras på någon extra gång efteråt.
Det känns som att de flesta firmor satt i system att städa snabbt och slarvigt i första vändan och hoppas på att ingen klagar eller orkar låta städningen försena deras inflytt.
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Nu har jag laddat upp bilderna som tidigare inte syntes för alla i fjärde inlägget.
Om du minns hur du gjorde när du laddade upp just dessa bilder (eller vad du gjorde före det) så berätta det gärna. Det är ootroligt frustrerande att inte lyckas återskapa felet.
Om du minns hur du gjorde när du laddade upp just dessa bilder (eller vad du gjorde före det) så berätta det gärna. Det är ootroligt frustrerande att inte lyckas återskapa felet.
Finns inte många lättare jobb än att stöda ett tomt hem , förutom fönsterputs .
Allt för ofta är dom som är anställda i städfirmor vi har använt totalt värdelösa .
Firmor med bäst resultat är när den som har firman är med och städar .
Allt för ofta är dom som är anställda i städfirmor vi har använt totalt värdelösa .
Firmor med bäst resultat är när den som har firman är med och städar .
Borde funka bra. Bara de inte ser dåligt, går med rullator eller har nån annan åkomma som påverkar resultatet.Pytt skrev:
Fast ska jag vara ärlig så tycker jag att pensionärer ska låta bli att ta jobb från yngre generationer.
Sen snacket om att ungdomar inte vill ta skitjobb köper jag inte tvärt av, det handlar bara om att betala tillräckligt mycket. Varför ska de som har ett roligt, lättsamt jobb ha flerfalt mer i lön än de som måste bära oken.
Ska man få något gjort, så ska man göra det själv!
Jag och min sambo städade själva lägenheten på 70kvm när vi flyttade. Tog oss 3 dagar (med 6 tim städning per dag) att städa lägenheten rent.
Köparen var så impad över städningen att hon ringde oss och frågade vilken firma vi anlitat till städningen
Jag och min sambo städade själva lägenheten på 70kvm när vi flyttade. Tog oss 3 dagar (med 6 tim städning per dag) att städa lägenheten rent.
Köparen var så impad över städningen att hon ringde oss och frågade vilken firma vi anlitat till städningen
Redigerat:
Håller med dig. Och vem vet, kanske hittar man det där guldörhänget som varit försvunnet många år.phattrance skrev:
Själv är bästa dräng, så länge det går.
De billigaste firmorna är ofta billiga av en anledning med omotiverad personal och ofta inte kompetens om vad en flyttstädning ska innebära enligt iaf svenska normer. De känner troligen att flyttstäd är ett straff och vill bara bli klara och bryr sig troligen inte om de får fortsätta jobba eller inte.
Scania hyrde av oss och tog in en billig (men stor) firma i Södertälje för "flyttstäd". Det var så sjukt dåligt städat. Inga golvbrunnar eller vattenlås i diskhoar hade rensats och inget "bakom" något. Tror de enbart dammsög och dammade av bänkarna. De lämnade fimpar på verandan också. Verklig fingertoppskänsla.
Scania hyrde av oss och tog in en billig (men stor) firma i Södertälje för "flyttstäd". Det var så sjukt dåligt städat. Inga golvbrunnar eller vattenlås i diskhoar hade rensats och inget "bakom" något. Tror de enbart dammsög och dammade av bänkarna. De lämnade fimpar på verandan också. Verklig fingertoppskänsla.
Sen när ingår tvättmedelsfacket i en flyttstädning? Det viktigaste är nog att se över vilka arbetsmoment det företaget man anlitar har för flyttstädning innan man bokar.pelpet skrev:Nästa gång jag granskar en flyttstädning så ska jag se till att ha med mig et ordentligt protokoll så att jag inte glömmer något. När jag flyttade in så missade firman flera saker som jag missade att påpeka. Äckligast var tvättmedelsfacket på tvättmaskinen.
Ger man firman en lista på vad som skall åtgärdas så ska det väl ändå mycket till för att de ska misslyckas.