Kostar det så mkt mer med en 8m pool?
Jobbet är ju det samma.
Jag tror våran pool är 3.5x8 och skulle inte vilja ha mindre

Amazonic Amazonic skrev:
Kostar det så mkt mer med en 8m pool?
Jobbet är ju det samma.
Jag tror våran pool är 3.5x8 och skulle inte vilja ha mindre
Skiljer 88.000 mellan 6.5 x 3.5 till 8 x 4. Det är en slant.

K
100k för pooltaket låter dyrt. Vår thermopool var något mindre men kostade iaf 100k mindre, knappast så att mer betong och fler block motiverar den kostnaden. Måste gått upp rejält på värmepump då också? För antar att den ingår

satans vad dyrt det var i sverige här är standard pool 10m x 5m med pris runt 50 tusen euro

K kniv skrev:
100k för pooltaket låter dyrt. Vår thermopool var något mindre men kostade iaf 100k mindre, knappast så att mer betong och fler block motiverar den kostnaden. Måste gått upp rejält på värmepump då också? För antar att den ingår
Ja allt ingår. Men när byggde du din? Vi har ju haft en inflation så priserna har ju gått upp. Antar att du lejde bort allt arbete?

K
M m@nge skrev:
Ja allt ingår. Men när byggde du din? Vi har ju haft en inflation så priserna har ju gått upp. Antar att du lejde bort allt arbete?
Började i fjol och gjordes klart i våras.

Blev det saltklorinator?

K kniv skrev:
Började i fjol och gjordes klart i våras.

Blev det saltklorinator?
Nej det blir 100% klor. Du menar att du byggde en thermopool, inkl gräv och allt samt skjutbart tak för under 500k?

M maria01 skrev:
satans vad dyrt det var i sverige här är standard pool 10m x 5m med pris runt 50 tusen euro
Storlek och pris stämmer rätt bra på vårt bygge för tre år sedan här i Stockholm.

K
M m@nge skrev:
Nej det blir 100% klor. Du menar att du byggde en thermopool, inkl gräv och allt samt skjutbart tak för under 500k?
Ja, Themopool 3,5x5,5m så något mindre som sagt. Pooltaket gick på under 50k (3,65x6,65). Absolut inte snyggaste med det duger och det är den kompromissen man nog behöver göra om budgeten är så viktig. Om det var kampanjpris eller ej vet jag inte för tyckte säljaren i princip alltid hade vårkampanj/sommarkampaj/höstkampanj när vi pratade med dem under 2022 & 2023.

Markarbete 59 316kr
Poolmaterial 173 505kr
Poolmontage 182 727kr
El 26 394kr

Summa ca 442k

• Gilla
m@nge
  • Laddar…
K kniv skrev:
Ja, Themopool 3,5x5,5m så något mindre som sagt. Pooltaket gick på under 50k (3,65x6,65). Absolut inte snyggaste med det duger och det är den kompromissen man nog behöver göra om budgeten är så viktig. Om det var kampanjpris eller ej vet jag inte för tyckte säljaren i princip alltid hade vårkampanj/sommarkampaj/höstkampanj när vi pratade med dem under 2022 & 2023.

Markarbete 59 316kr
Poolmaterial 173 505kr
Poolmontage 182 727kr
El 26 394kr

Summa ca 442k
Då fick du ett mkt bra pris. Jag betalar som dig fast med deras träpool.

Richard_F
Vi byggde en Tjälldén-pool 2020-2021, 4x7 m, platssvetsad liner, saltklorinator med full automatik, vvx till bergvärmepump och pooltak nova från G&J (monterat från fabrik).

Summan för detta låg på ca 500 kSEK sen tillkom trall runt poolen och återställande av gräsmatta. Lejde bort grävning, gjutning, montering av poolstommen samt el men fixade allt med cirkulationen själv.

K
Vilka leverantörer kollar du på?

K kniv skrev:
Vilka leverantörer kollar du på?
Folkpool, andra är dyrare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.