Tack för infon alla! Jag har köpt en Nilfisk C 125.3-8 PAD. Återkommer med recension när jag tvättat bilen och kört över trädäcket :)

Nu är trädäcket avklarat. Blev rent som förväntat. Jag kan ha varit lite för långsam för det blev lite märke när jag körde.. Men det är inte något som stör mig.

Vad jag blev besviken på är hur rickigt och glappigt själva "skaftet" på Nilfisken var när man hade altantvätten monterad. Bajonett-fästena är förvisso smidiga men f*n inte nått som som bör sitta på på ett handtag/skaft man ska köra fram och tillbaka på marken.

Nu har jag ju inte kört med Kärcher så jag vet inte om det är samma skit där.

För övrigt verkar den vara helt ok.

Kärvhet hobbyprylar=samma skit imho

avverkat 2 st innan jag fick nog och köpte en "riktig" tvätt, i mitt fall blev det en Kränzle 1150T, skilnaden är som natt och dag
har iochförsig ingen tralltvätt till den
nackdelen är att tillbehören är liiite dyrare

Kärchers tralltvätt skaft är också rätt "rangligt". Fullt funktionellt dock.

Hej, har också Nilfisk 125:an paket med tralltvätt och trodde att det var just ett "paket" för tralltvätt. Men jag har försökt tvätta olika trallar olika år och kan konstatera att tralltvätten som följer med i kombination med 125:an skär sönder träet ordentligt. Den är alltså helt obruklig enligt min mening så välj inte det paketet för att tralltvätten ingår. Vet någon om man kan köpa till någon riktig tralltvättsmunstycke. Jag är riktigt besviken på Nilfisk och det vore intressant att veta hur många trallar de förstört. Också förvånad att inte fler protesterat och skrikit högre mot detta. Annars verkar själva maskinen/högtryckstvätten helt ok med bra tryck osv. Rangliga snabbfästen som någon skrev. Man tror nästan att man monterat dem fel.

Står kvar med otvättad trall och en Nilfisk trattvätt bredvid. Besviken som attan. Någon tipsade om att byta munstyckena på tralltvätten för att få mer dusch och undvika att det skär men det känns ju helt vansinnigt att man ska behöva börja med att byta munstycken till en tralltvätt för att kunna tvätta en trall.

Tipsa Sverker.

Går det inte att justera spraybilden o därmed trycket på tralltvätten.
På min gamla Kärcher är det ett vrede man vrider om som sitter på ovansidan.

strander skrev:
Hej, har också Nilfisk 125:an paket med tralltvätt och trodde att det var just ett "paket" för tralltvätt. Men jag har försökt tvätta olika trallar olika år och kan konstatera att tralltvätten som följer med i kombination med 125:an skär sönder träet ordentligt. Den är alltså helt obruklig enligt min mening så välj inte det paketet för att tralltvätten ingår. Vet någon om man kan köpa till någon riktig tralltvättsmunstycke. Jag är riktigt besviken på Nilfisk och det vore intressant att veta hur många trallar de förstört. Också förvånad att inte fler protesterat och skrikit högre mot detta. Annars verkar själva maskinen/högtryckstvätten helt ok med bra tryck osv. Rangliga snabbfästen som någon skrev. Man tror nästan att man monterat dem fel.

Står kvar med otvättad trall och en Nilfisk trattvätt bredvid. Besviken som attan. Någon tipsade om att byta munstyckena på tralltvätten för att få mer dusch och undvika att det skär men det känns ju helt vansinnigt att man ska behöva börja med att byta munstycken till en tralltvätt för att kunna tvätta en trall.

Tipsa Sverker.

Jag noterade också detta när jag testade min Alto terrastvätt. Nu är trallen gammal som gatan och skall bytas ut, så det gjorde väl inte så mycket. Men råkade man stanna en halv sekund på samma ställe, så vart det runda ringar i trallen. Och då var vredet med styrkan inställd på svagaste läget har jag för mig.

Jag tog bort tralltvätten och körde med rotormunstycket från lagom avstånd istället.
Hade det vart ny trall hade jag vart väldigt ledsen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.