Ni som fått pimpa er DP, hur packar ni om libell? Ja, hur får ni ut dessa? En lever, den andra kraschad. Försöker hitta lämplig ersättning men här måste jag pilla ut först.

• Verktyg för snickeri, bland annat en tving, hörnvinkel och dörrmonteringsverktyg på trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Damn you KenY!!! (SouthPark😃)
Tack för tipset. Får lägga in en bevakning.

förr fanns det lösa libeller att köpa hos beijer-optimera-tools och liknade butiker

• Gilla
Denan353
  • Laddar…
T tergo skrev:
förr fanns det lösa libeller att köpa hos beijer-optimera-tools och liknade butiker
Jag sökte efter libeller när mitt gick sönder men lyckades aldrig hitta några lösa. Det dyker upp danderydspasset på blocket och tradera med jämna mellanrum.

Japp, får trampa på utan. Försökte klura ut hur faktiskt byta, mot förmodan jag hittade ngt typ i Tyskland. Men dessa är ju inbäddade i cement av något slag, så bädda om dessa känns inte helt självklart

D Denan353 skrev:
Japp, får trampa på utan. Försökte klura ut hur faktiskt byta, mot förmodan jag hittade ngt typ i Tyskland. Men dessa är ju inbäddade i cement av något slag, så bädda om dessa känns inte helt självklart
På mitt Tottmars är libellerna fastsatta i gips

• Gilla
Denan353
  • Laddar…
D Denan353 skrev:
det är inte så svårt att byta libell de brukar vara fästa med gips, när jag bytade för en ca 20 år sedan så fäste jag libellen med vit silikon istället för gips som kan spricka när det blir gammalt

• Gilla
Denan353
  • Laddar…
Nä, ni har ju rätt där, sen är det ju justering/kalibrering som gäller. Det är nog där krutet ska läggas. Får pilla på den trasiga, se vad jag lär mig där

Då är libellen hittad, om än inte inköpt än. Verkar ju vara nära nog bra det där.

• Transparent nivåbubbla, röda markeringar, klar vätska, verktyg för mätningar och avvägningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hurra!
De har varit omöjliga att få tag på de senaste åren.

@Denan353 Är de libellerna lika noggranna som danderydspassens original och passade de bra?

• Gilla
heimlaga
  • Laddar…
M mockelomek skrev:
@Denan353 Är de libellerna lika noggranna som danderydspassens original och passade de bra?
Vet ej, jag fick andra bränder att släcka, fick lita på lasern för stundande jobb, o så libella med skenor. Får ta det sen🙄

Z
D Denan353 skrev:
Då är libellen hittad, om än inte inköpt än. Verkar ju vara nära nog bra det där.
Sitter i samma sits, fick tag på ett danderydspass beggat men båda libeller var kraj.
Beställde hem två med googling på beskrivningen i bilden.
https://messtechnik-mollenkopf.de/R8-289_1 Om någon mer är sugen.

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Denan353 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.