57 606 läst · 27 svar
58k läst
27 svar
Vågar ni ställa ett spabad här?
HejI ByggareSam skrev:
Vilket bra val med ett uppblåsbart en säsong och sedan pengarna tillbaka, och nu när du funderar på att ställa dit ett större spabad undrar jag om du vill att jag kollar åt dig på kommunen om det är anmälan på ett sådant, jag menar nu när det blir ett permanent bad.
nej. Sätt fyra plintar i hörnen och såga upp. Vatten är tungt och det finns risk för att du deformerar HELA altanen om du gör på det sättet.
Gräv ner en bit i backen, lägg duk, makadam och sen cellplast av hård typ till lämplig höjd. På detta gjuter du 12 cm betong.
Glöm inte armering.
sen kan du ställa vad du vill där, då du har ett sk fundament. Betongen kan behöva vara tjockare. Men där får du kolla med tillverkaren.
#stenligan
Gräv ner en bit i backen, lägg duk, makadam och sen cellplast av hård typ till lämplig höjd. På detta gjuter du 12 cm betong.
Glöm inte armering.
sen kan du ställa vad du vill där, då du har ett sk fundament. Betongen kan behöva vara tjockare. Men där får du kolla med tillverkaren.
#stenligan
Tror att du är lite sen på bollen, och troligen rätt ensam om din åsikt.E Erik Salhammar skrev:nej. Sätt fyra plintar i hörnen och såga upp. Vatten är tungt och det finns risk för att du deformerar HELA altanen om du gör på det sättet.
Glöm inte armering.
#stenligan
För att få råd. Så måste någon ge råd. Tiden spelar ingen roll här.
Jag hade aldrig ställt ett bad.
Fast jag tycker att i det fall ni har ett vanligt badkar i kåken kan ni kompensera - alltså ta upp ett hål i bjälklaget och sänk ned karet. Komplettera gärna med en form av vagga så det skvalpar bättreI IngaGrönaFingrar skrev:
Sorry, jag kunde inte låta bli...
Liknande trådar
-
PEAB har lösning på installation av vinkyl! Är det fackmässigt utfört?
Hustillverkare -
PEAB har lösning på installation av vinkyl!
Hustillverkare -
Installation diskmaskin lite råd om avloppsanslutning
Vitvaror -
Lvp installation med förlängningssladd
Värmepumpar -
Vill ni veta vilken typ av laddbox som passar i olika installationssituationer ?
Laddboxar & Elbilar