Av de tio gjutningarna är hälften gjorda och växthuset står nu alldeles bredvid så att det sedan ska gå lätt att lyfta upp.
Jag har kontrollmätt med vattenpass och även mätt diagonalen och det skiljde bara 2,5 mm, det hoppas jag duger. Det är så spännande nu. Imorgon måste jag åka och köpa mer betong, 4 säckar har gått åt till hälften, så jag behöver 4 till.
 
Det var enkelt att lyfta växthuset på sockeln. Halva taket är färdigmonterat, bara lite våld behövdes. :)
001 (3).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bara en list nertill kvar och sedan stenkross som kommer på fredag, efter det är det dags att köpa marksten att lägga i och runt om. Jag kan knappt förstå att jag lyckades, men det står där nu, Jippiy
:):):)

012.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
A Stenberg
  • Laddar…
P
Grattis. Det är ofta inte så svårt som man först tror.
 
Jag tyckte att det var svårare än jag hade trott, men den som inte ger sig är jag och nu står det där. :)
 
:rolleyes:
Nu är golvet av marksten lagt inne i växthuset, nu fattas bara markstenen runt om. Tomaterna på plats, så skönt, nästa vår blir det ännu mer i växthuset. :)
068.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sailorman och 1 till
  • Laddar…
Vad fint det blev! Jag har just fått hem min byggsats, mycket spännande. Som tur är ska min måg hjälpa mig med monteringen. Hoppas jag också kan sitta och njuta som du till våren.
 
Hej, kapar en gammal tråd Får hem mitt växthus i veckan med liknande sockel. Måste man fixera sockeln först genom att gjuta fast den? Min tanke är att man gjuter till sist efter uppsättning så man inte gör nån tavla med vinklarna. En annan fråga är om Finja Gjuta Enkelt skulle funka för sen för gjutning?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.