4 253 läst · 24 svar
4k läst
24 svar
Världsnyhet från Bosch ?
*vaknar* Ehhh... va var finns det Hultaforspennor nånstans att hämta? *s*
/Kent
/Kent
Och det blev en liten...skruvdragare!?
http://www.bosch-pt.com/productspecials/blue/gsr108v-li/se/sv/anwendung/index.htm
Tja, verkar vara ett mellanting mellan den gröna "kakburksdragaren" och en riktig dragare. Jag hade inte köpt den som enda dragare. Men det kan ju vara ett smart komplement för "småjobb", typ skruva armatur och lister och sånt...
Personligen fattar jag inte varför det tar sådan tid för lithium/jon batterierna att så igenom på verktygsfronten. Jga har tom sett nya verktyg med Nickel/Cadmium batterier - det är ju rena skämtet! (Min gamla laptop har Li-io batteri, och den har säkert fem år på nacken och närmar sig således pensionsåldern...)
Mvh/ Gladestone
http://www.bosch-pt.com/productspecials/blue/gsr108v-li/se/sv/anwendung/index.htm
Tja, verkar vara ett mellanting mellan den gröna "kakburksdragaren" och en riktig dragare. Jag hade inte köpt den som enda dragare. Men det kan ju vara ett smart komplement för "småjobb", typ skruva armatur och lister och sånt...
Personligen fattar jag inte varför det tar sådan tid för lithium/jon batterierna att så igenom på verktygsfronten. Jga har tom sett nya verktyg med Nickel/Cadmium batterier - det är ju rena skämtet! (Min gamla laptop har Li-io batteri, och den har säkert fem år på nacken och närmar sig således pensionsåldern...)
Mvh/ Gladestone
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 718 inlägg
Det beror på att NiCd fortfarande är helt överlägset när det gäller att tappa HÖGA strömstyrkor. Ett litet NiCd AA-batteri kan prestera 200-250 A under några sekunder och sedan är det tömt.Gladestone skrev:
I foto- och filmbranschen är det bara NiCd som gäller. Skall man pumpa upp en urladdningskondensator SNABBT kommer NiMH och LiIon att förstöras.
Detta var ett problem när Bosch bytte ut sina NiCD-batterier på skruvdragarna till NiMH. Motorn i produkten skadade batteriet med sitt höga strömuttag.
Gladestone>Hmm...jag vill se den dragaren dra i karmskruvar *s* det stod nåt dumt om "Oumbärlig för proffs" Hde den haft slagfunktion såhade jag börjat bli intresserad men denna nej... Vet inte ens varför nån skulle välja en så begränsad maskin.
/Kent
/Kent
Produkter som diskuteras i tråden