Fasting65 skrev:
...Tänk bara på att din arbetsgivare kan focka dej för tilltaget... :surprised:

Ja herregud vilka friheter man tar sig. Tänk om alla gjorde så! Skämmes mig.

Det är därför man snor pennor när man är på kundbesök.... ::)

Johan Gunverth skrev:
...men Bosch har kommit på hur den egentligen skulle vara konstruerad. ;)
Sen att den varken håller eller funkar ute på bygget visar bara att allt är som vanligt ;D

Fasting65 skrev:
Det är därför man snor pennor när man är på kundbesök.... ::)
Sedär ja, det är alltså du som tömmer kundernas konferensrum på pennor och ritblock..... ::) ;)

*vaknar* Ehhh... va var finns det Hultaforspennor nånstans att hämta? *s*

/Kent

Hemmakatten
Pennvässare för timmermanspennor!!

Sharpener-stor.jpg

med lite bryne på sidan för extra skärpning! :D

Fick ett blad från bosch igår.
dom hade uppfunnit en :surprised:dammsugare :surprised: !!

trodde den redan var uppfunnen ju !?
Till er besvikelse så var den GRÖN!

Och det blev en liten...skruvdragare!?

http://www.bosch-pt.com/productspecials/blue/gsr108v-li/se/sv/anwendung/index.htm

Tja, verkar vara ett mellanting mellan den gröna "kakburksdragaren" och en riktig dragare. Jag hade inte köpt den som enda dragare. Men det kan ju vara ett smart komplement för "småjobb", typ skruva armatur och lister och sånt...

Personligen fattar jag inte varför det tar sådan tid för lithium/jon batterierna att så igenom på verktygsfronten. Jga har tom sett nya verktyg med Nickel/Cadmium batterier - det är ju rena skämtet! (Min gamla laptop har Li-io batteri, och den har säkert fem år på nacken och närmar sig således pensionsåldern...)

Mvh/ Gladestone

Gladestone skrev:
...Jga har tom sett nya verktyg med Nickel/Cadmium batterier - det är ju rena skämtet!...
Det beror på att NiCd fortfarande är helt överlägset när det gäller att tappa HÖGA strömstyrkor. Ett litet NiCd AA-batteri kan prestera 200-250 A under några sekunder och sedan är det tömt.
I foto- och filmbranschen är det bara NiCd som gäller. Skall man pumpa upp en urladdningskondensator SNABBT kommer NiMH och LiIon att förstöras.

Detta var ett problem när Bosch bytte ut sina NiCD-batterier på skruvdragarna till NiMH. Motorn i produkten skadade batteriet med sitt höga strömuttag.

Gladestone>Hmm...jag vill se den dragaren dra i karmskruvar *s* det stod nåt dumt om "Oumbärlig för proffs" Hde den haft slagfunktion såhade jag börjat bli intresserad men denna nej... Vet inte ens varför nån skulle välja en så begränsad maskin.

/Kent

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.