Jag tyckte att det såg ut som en hårtork!

...eller snarare en mutterdragare. ;)

>:( Karlar använder inte hårtork! ;D

Hemmakatten
Du skulle bara veta hur många hårtorkar det säljs till män! ;) Och kvinnor anväder både hårtorkar OCH verktyg! ;D Helt öppet dessutom, utan att hymla...

Hemmakatten skrev:
Du skulle bara veta hur många hårtorkar det säljs till män! ;)
...som present till sina krävande kvinnor. ;)

Och kvinnor anväder både hårtorkar OCH verktyg! ;D Helt öppet dessutom, utan att hymla...
8) Jovisst, köksverktyg. ;D Men här snackar vi om riktiga verktyg och inga vita Bosch. 8) ;D

Hemmakatten
Hmm, jag får visst ta ett snack med Marléne. :surprised: Såna här gamla omoderna stötar >:( kan man ju inte låta härja fritt på forumet.....;)

Oroa dig inte Hemmakatten. Jag tar honom i örat. ;D

Immobil´s fru

Hemmakatten
Bra! ;D

För att återgår till ämnet så vore det ju härligt om det var en borrmaskin/skruvdragare i ett så att man inte behövde förborra innan man skruvar i skruven! Skruven kanske placeras i hållare i maskinen som i ett svep förborrar och drar i skruven samtidigt. Det vore härligt! :D Men det kanske redan finns en sådan.....

Äh, det är väl nå´n modifierad kopia av något Dewalt eller Makita gjort för 20 år sedan........

pappskallen skrev:
Äh, det är väl nå´n modifierad kopia av något Dewalt eller Makita gjort för 20 år sedan........
...men Bosch har kommit på hur den egentligen skulle vara konstruerad. ;)

Elektriska pennvässare har ju funnits länge, men nu kommer en laddbar artonvoltare!

Den tar dessutom ovala snickarpennor...

KarlXII skrev:
Elektriska pennvässare har ju funnits länge, men nu kommer en laddbar artonvoltare!

Den tar dessutom ovala snickarpennor...
Det där med snickarpennor är ju intressant! Vi använder en j-a massa högteknologiska gersågar, rotationslasrar slagdragare osv. Samtidigt gissar jag att de flesta använder dessa förbannade ovala snickarpennor! Ingen vet varför de är ovala, och ingen har kommit på något rationellt sätt att hålla dem vassa. Dessutom är det svårt att sikta med den platta udden. plus/minus någon eller några millimeter får man räkna med.
Jag har nu pensionerat alla mina ovala snickarpennor (bortskänkes mot avhämtning) till fördel för den typ av ritpennor som man hade innan CAD kastade ut ritborden från konstruktionsavdelningarna på våra företag. Det är en slags stiftpenna, ofta i gjorda i Schweiz, och ofta i aluminium. Siftet är 2 mm, och vässas med en särskilt fiffig anordning. Stiften finns i alla tänkbara hårdheter och färger. Rekommenderas varmt!

mattiasp skrev:
Det där med snickarpennor är ju intressant! Vi använder en j-a massa högteknologiska gersågar, rotationslasrar slagdragare osv. Samtidigt gissar jag att de flesta använder dessa förbannade ovala snickarpennor! Ingen vet varför de är ovala, och ingen har kommit på något rationellt sätt att hålla dem vassa. Dessutom är det svårt att sikta med den platta udden. plus/minus någon eller några millimeter får man räkna med.
Jag har nu pensionerat alla mina ovala snickarpennor (bortskänkes mot avhämtning) till fördel för den typ av ritpennor som man hade innan CAD kastade ut ritborden från konstruktionsavdelningarna på våra företag. Det är en slags stiftpenna, ofta i gjorda i Schweiz, och ofta i aluminium. Siftet är 2 mm, och vässas med en särskilt fiffig anordning. Stiften finns i alla tänkbara hårdheter och färger. Rekommenderas varmt!
Billiga stiftpennor, 0,7mm, HB, tycker jag funkar kanon. Jag brukar sno mina på jobbet så då är dom gratis. Behöver ha en 4-5 stycken i byxorna (eller var dom nu är) för att hitta en när jag ska rita....

Mmmm...
Konferenspennor med ett eller ett par 0,7-stift har jag gått om. Det försvinner ett tjog vid varje seminare ;D

MathiasS skrev:
...

Jag brukar sno mina på jobbet så då är dom gratis. ...
...Tänk bara på att din arbetsgivare kan focka dej för tilltaget... :surprised:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.