3 585 läst · 33 svar
4k läst
33 svar
Världens dyraste skruv
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 503 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 503 inlägg
Konstigt. När jag var på en BMW-verkstad var just clips och skruvar bland de biligaste bland alla märken. Oftast några kronor per clips. Körde SAAB då, var betydligt dyrare där., 2-3 gånger normalt sett. Fanns förvisso några utgångna specialclips som bara fanns på en modell och de kostade ~30 kr men var de dyraste jag kunde hitta.
Antingen har mycket ändrats på 6-7 år eller så är det vanliga fördomar.
Hehe jag har ingen aning då jag slutat fråga lokala BMW glaspalatset då dom ligger minst 100% på mekonomens priser, som i sin tur ligger 300% över internethandelns priser. Några exempel, backspegelglas på BMW 2000kr per sida, internet 200kr. Tändspole BMW 1200kr, Mekonomen under 500, internet 300nåt, alla Bosch.MultiMan skrev:Konstigt. När jag var på en BMW-verkstad var just clips och skruvar bland de biligaste bland alla märken. Oftast några kronor per clips. Körde SAAB då, var betydligt dyrare där., 2-3 gånger normalt sett. Fanns förvisso några utgångna specialclips som bara fanns på en modell och de kostade ~30 kr men var de dyraste jag kunde hitta.
Nu behöver jag lite mer hjälp. De knorrande ljudet är fortfarande kvar.
När jag köpte bilen för 6 år sedan så var det ett knorrande ljud som Volvos verkstad inte kunde lösa. Jag hittade till slut felet, se bilderna nedan, en plastskruv som inte var fastskruvad så någon skyddsdel låg och slog mot chassit.
Nu till problemet, samma skyddsdel ligger och slår mot chassit men kan inte skruva fast den.
Är höger bak till höger om bakdäcket.
När jag köpte bilen för 6 år sedan så var det ett knorrande ljud som Volvos verkstad inte kunde lösa. Jag hittade till slut felet, se bilderna nedan, en plastskruv som inte var fastskruvad så någon skyddsdel låg och slog mot chassit.
Nu till problemet, samma skyddsdel ligger och slår mot chassit men kan inte skruva fast den.
Är höger bak till höger om bakdäcket.