D
Det finns några olika sätt att få ihop det där. Nummer 3 kommer få dig att tappa hakan!
 
  • Haha
  • Gilla
jihe och 5 till
  • Laddar…
Jag har för mig att det sitter popnitar där på min bil
 
C
M Mirkan skrev:
Jag har för mig att det sitter popnitar där på min bil
Kanske såna där demonterbara plastnitar? Lite opraktisk med popnitar då man emellanåt kan behöva lossa på innerskärmen för att t.ex. komma åt dimljusen.
 
B BäverBerra skrev:
Är ju roligt att mitt click bate fungerade. Kanske ska hålla priset lite för att få upp intresset.
Jo men vad var syftet? Du har en massa folk i tråden som vill veta vad skruven kostade men du ville väl egentligen ha hjälp?
 
  • Gilla
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Men skruva bort skruven som sitter där först och vik undan innerskärmen så att du ser hur det ska sitta. Inte sällan åker dom där clipsen på sniskan så det kan mycket väl sitta där om du inte tittat redan.
Detta var klockrent, fanns clips bakom skärmen.
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
För alla nyfikna så kostade skruven 30:-
 
  • En liten skruv hålls i en hand.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Haha
  • Ledsen
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
B BäverBerra skrev:
För alla nyfikna så kostade skruven 30:-
Dyraste skruven? Det var väl med marginal det billigaste du kunde köpa på märkesverkstaden?😅
 
  • Haha
  • Gilla
Fredandel och 5 till
  • Laddar…
RoTe
Bmw hade tagit 300kr... 💩
 
  • Gilla
  • Haha
Fredandel och 2 till
  • Laddar…
MultiMan
Konstigt. När jag var på en BMW-verkstad var just clips och skruvar bland de biligaste bland alla märken. Oftast några kronor per clips. Körde SAAB då, var betydligt dyrare där., 2-3 gånger normalt sett. Fanns förvisso några utgångna specialclips som bara fanns på en modell och de kostade ~30 kr men var de dyraste jag kunde hitta.

Antingen har mycket ändrats på 6-7 år eller så är det vanliga fördomar.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
RoTe
MultiMan MultiMan skrev:
Konstigt. När jag var på en BMW-verkstad var just clips och skruvar bland de biligaste bland alla märken. Oftast några kronor per clips. Körde SAAB då, var betydligt dyrare där., 2-3 gånger normalt sett. Fanns förvisso några utgångna specialclips som bara fanns på en modell och de kostade ~30 kr men var de dyraste jag kunde hitta.

Antingen har mycket ändrats på 6-7 år eller så är det vanliga fördomar.
Hehe jag har ingen aning då jag slutat fråga lokala BMW glaspalatset då dom ligger minst 100% på mekonomens priser, som i sin tur ligger 300% över internethandelns priser. Några exempel, backspegelglas på BMW 2000kr per sida, internet 200kr. Tändspole BMW 1200kr, Mekonomen under 500, internet 300nåt, alla Bosch.
 
C cpalm skrev:
Kanske såna där demonterbara plastnitar? Lite opraktisk med popnitar då man emellanåt kan behöva lossa på innerskärmen för att t.ex. komma åt dimljusen.
Att något är opraktiskt har aldrig hindrat biltillverkare
 
  • Gilla
Farstatjej90 och 2 till
  • Laddar…
Nu behöver jag lite mer hjälp. De knorrande ljudet är fortfarande kvar.
När jag köpte bilen för 6 år sedan så var det ett knorrande ljud som Volvos verkstad inte kunde lösa. Jag hittade till slut felet, se bilderna nedan, en plastskruv som inte var fastskruvad så någon skyddsdel låg och slog mot chassit.
Nu till problemet, samma skyddsdel ligger och slår mot chassit men kan inte skruva fast den.
Är höger bak till höger om bakdäcket.
 
  • Svart bils bakre högra hjulhus med bakdäck, en skruvmejsel ligger på marken bredvid bakdäcket; foto taget mot bakgrunden av asfalt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Plastskruv som inte är fastskruvad på undersidan av bilens chassi, till höger om bakdäcket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C
N Niq skrev:
Att något är opraktiskt har aldrig hindrat biltillverkare
Nä verkligen inte. Men man behöver ju inte göra samma idiotlösningar själv om man kan undvika det 🙂
 
RoTe
Är den där cirkulära plastgrunkan någon form av fastsättningsanordning? Om det är så är det väl bara att dra i en skruv i den, med en stor bricka mellan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.