Jag har medvetet valt i5 före i7 vid ett par byten bara för att i7'orna brukar (brukade?) låta som dammsugare när man gjorde nåt lite mer avancerat. Jag har inte saknat någon prestanda, men håller å andra sidan inte på med videoredigering eller 3D-rendrering av CAD-ritningar.
 
P
Om nu TS redigerar filmer/bilder så skulle jag satsa på mycket minne före processor.
Gissar också att det finns en extern disk någonstans i närheten vilket gör att man kan minska på den inbyggda också.

Sen tycker jag att alla laptops under ca 8' susar mer eller mindre hela tiden oavsätt hur många externa skärmar man har anslutna.
Tittar på de jag har från jobbet så susar de aldrig.. Men de är ju klart dyrare varianter men ack "så sköna"
De enda tillfällena de börjar fundera på att starta fläkten är när jag sätter igång ett stort kodkompileringsjobb och det har gått x antal minuter. Men efter ett halvtimmes jobb så stannar fläkten ganska snart efter.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Jag kör nästan uteslutande med extern skärm, mest en Dell P3222QE, upplösning 3840x2160. Fläkten går aldrig? Har ibland en annan 32" ansluten också men det verkar inte påverka fläkten nämnvärt.

Min Elitebok är en 840 Aero G8, i5 gen 11 och 32gig ram
Kör du över hdmi eller usb-c?

Jag har tydligen en x360 nånting.. också 11:th gen i5 ...
 
Jag kör via USB-C/Thunderbolt till första skärmen och Displayport mellan skärmarna. Enda gången fläkten hörs är när Windows update kör...
 
H
T tergo skrev:
det är nog den gamle kkl du länkar till enligt den nye från 1/5-22 så har man i praktiken 2 års garanti +1 års reklamationsrätt

[länk]
Gick in på Hallo Konsument nu. Vet inte om denna är samma länk som jag skickade tidigare.
I precis ska man ha 3 års garanti vad jag förstått men tydligen kallar de det reklamationsrätt
https://www.hallakonsument.se/konsumentratt-process/reklamera-felaktig-vara/
 
din länk är Granskad: 8 februari 2022 nye kkl kom 1 maj 2022

garanti och reklamationsrätt är inte samma sak
under garanti tiden skall säljaren bevisa att köparen åstadkommit felet för att slippa betala
under reklamations tiden skall köparen bevisa att felet fanns från början för att slippa betala
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
T tergo skrev:
din länk är Granskad: 8 februari 2022 nye kkl kom 1 maj 2022

garanti och reklamationsrätt är inte samma sak
under garanti tiden skall säljaren bevisa att köparen åstadkommit felet för att slippa betala
under reklamations tiden skall köparen bevisa att felet fanns från början för att slippa betala
Nu blandar du ihop det.
Garanti är ett frivilligt åtagande från näringsidkaren och kan i princip ha vilka villkor som helst.
Reklamationsrätten gäller alltid och gäller i tre år, nuförtiden är det näringsidkaren som ska bevisa att felet inte var ursprungligt om felet uppstår inom två år, därefter konsumenten.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Kör du över hdmi eller usb-c?

Jag har tydligen en x360 nånting.. också 11:th gen i5 ...
Både och. Den ena Dellskärmen har usb C och den andra hdmi.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Nu blandar du ihop det.
Garanti är ett frivilligt åtagande från näringsidkaren och kan i princip ha vilka villkor som helst.
Reklamationsrätten gäller alltid och gäller i tre år, nuförtiden är det näringsidkaren som ska bevisa att felet inte var ursprungligt om felet uppstår inom två år, därefter konsumenten.
många har ju ändrat sin garanti tid från 1år till 2 år efter den nya kkl kom så i praktiken ger den 2 års garanti
 
T tergo skrev:
många har ju ändrat sin garanti tid från 1år till 2 år efter den nya kkl kom så i praktiken ger den 2 års garanti
Fast det är ändå inte samma sak.

Garanti är något näringsidkaren erbjuder frivilligt och kan ha vilka villkor som helst.
Reklamationsrätten är lagstadgad.

Många företag försöker ta saker på garantin när kunden egentligen ska ha det på reklamationsrätten.
 
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
MrJay MrJay skrev:
Jag har alltid kört med deras topp-tier maskiner (Lenovo X1, Dell XPS) och är supernöjd. Jobbar inom IT över 30 år. Köper du billighetsmaskiner så kommer du få kvalitetsproblem oavsett tillverkare
useless useless skrev:
Jag har medvetet valt i5 före i7 vid ett par byten bara för att i7'orna brukar (brukade?) låta som dammsugare när man gjorde nåt lite mer avancerat. Jag har inte saknat någon prestanda, men håller å andra sidan inte på med videoredigering eller 3D-rendrering av CAD-ritningar.
Jag har denna just nu, och som sagt vi har haft ett antal issues med moderkort mm som man inte förväntar sig i denna prisklass.
Dell Precision 7760
- Keyboard Layout: Swedish

- CPU: i7

- Memory: 32GB

- Hard drive: 512GB

- 2nd Hard drive: NO

- Graphics: Nvidia GeForce RTX 3080 16GB GDDR6

- Display: 17.3" FHD, 1920x1080, Non-Touch

- Installation Type: SNC

- Docking station: YES - WD19DCS

- Dell Mobile Adapter DA310: YES
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.