L leifa.k skrev:
Om jag säger som såhär. Jag hade avlyssningsapparat som lyssnade av de flesta frekvenser, den rymdes i en stoor innerficka på jackan, kunde byta mellan antennsprötet och en fast monterad stor antenn, bajonettfattning. Den funkade mellan 0,5 KHz-1,4GHz. Kunde höra allt som inte var scramblat, AM, FM, Narrow Fm, SSB, osv. Tv-ljud, radio, mobiltelefoner, olagliga o lagliga trådlösa telefoner osv. Den var inte billig. Men när jag en gång hörde en otrohetsaffär ca 2 km bort, då tappade jag intresset. Det är idag egentligen ganska billigt att köpa avlyssningsutrustning, mycket billigare än förr. Dessa störningskoder till garageportarna i dag ger jag inte mycket för.
Det är inte störningskoder. Det finns liksom ingen "öppna-kod" du kan avlyssna och sedan skicka (i vårt fall är det signal 2 eller 6 som öppnar, det är inte där svårigheten ligger). Det här har inget med hur det var på den gamla analoga tiden eller med envägskommunikation att göra.

Allt går att knäcka, även dina skyddsanordningar, men aes128 får nog anses vara säkrare än själva porten i dagsläget.

• Gilla
Grillo
  • Laddar…
Hur många stölder sker genom att någon hackar elektroniken i en garageport egentligen?
Jag får lite "Gone in 60 Seconds"-vibbar av den här tråden. :p

• Gilla
Bådablir9 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.