Förutsättningarna vid det här tillfället verkar ha varit att man inte ägde marken runt omkring och att ägaren av dessa tomter rimligtvis kan tänkas bebygga dem.cederbusch skrev:
Verkar så ja, och om de nu inte hade kollat upp det eller bara trott att saker aldrig skulle ändra sig så håller jag med om att man får snällt gilla läget, men att KÄNNA sig besviken i det läget är ju naturligt.Nyfniken skrev:
Om det vore hans miljö är det väl inget att snacka om, men nu vill han bestämma över grannens mark och användningen av den. Det brukar inte sluta väl.stilofunk skrev:
Med vänlig hälsning,
"jantelagare"
Jo man får ju tycka vad man vill.
Men om man helt plötsligt blir granne med ett hyreshus, om skogen bredvid avverkas och styckas tomter, eller det byggs en ny väg utmed tomtgränsen etc, så blir nog de flesta besvikna (ok, min situation är kanske lite lindrigare :blushing.
Det jag reagerar mest på är att man kommer bebygga en del av stranden som idag nyttjas av allmänheten, och jag trodde att stora poängen med strandskydd var att bevara sådant. Men det har man ju uppenbarligen fått dispans ifrån.
Men om man helt plötsligt blir granne med ett hyreshus, om skogen bredvid avverkas och styckas tomter, eller det byggs en ny väg utmed tomtgränsen etc, så blir nog de flesta besvikna (ok, min situation är kanske lite lindrigare :blushing.
Det jag reagerar mest på är att man kommer bebygga en del av stranden som idag nyttjas av allmänheten, och jag trodde att stora poängen med strandskydd var att bevara sådant. Men det har man ju uppenbarligen fått dispans ifrån.
För den som kan betala för sig, eller är tjenis med rätt handläggare, kan det mesta ges dispens för. I min kommun så byggde en stor byggherre sitt fritidshus i brott på bygglovet. Han fick en liten bot på 11.000 kr för det. Rör ju inte en mångmiljonär i ryggen direkt. Men aldrig att kommunen skulle våga tvinga honom att riva sitt bygge.Larsa skrev:Jo man får ju tycka vad man vill.