12 223 läst · 38 svar
12k läst
38 svar
Vägguttagen "står" på golvet
Och standard är standard och inte lag. Man kan sätta uttagen precis var man vill så länge man följer Elinstallationsreglerna. Och i dom står det ingenting om var uttag skall sitta såvida det inte föreligger speciella skäl som i badrum etc.
EEK light, blir ju väldigt fint...inte. Sätt upp det och sedan när målaren kommer och ska tapetsera över kabeln som inte är klapp rak om jag skulle dra light, så skulle han defenitivt spöa upp mig. Brukar sätta uttag vid köksfönstret på 800 ög, då behöver jag bara böja mig lite.
Varför ska man inte göra det lätt för sig? Det blir bra... och kunden blir glad över att jag inte är där hela dagen och tömmer deras plånbok. Att göra det "lätt för sig" innebär inte att göra ett klåpar jobb.
Varför ska man inte göra det lätt för sig? Det blir bra... och kunden blir glad över att jag inte är där hela dagen och tömmer deras plånbok. Att göra det "lätt för sig" innebär inte att göra ett klåpar jobb.
Liknande trådar
-
Hur länge kan jag ha Tesa extra stark mattejp på plastgolvet?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur montera ben på högskåp som redan står på golvet?
Kök -
Är golvet laminat eller parkett? - Hantverkare påstår annat än "pappren"
Golv -
Behöver måla om golvet - kvistarna lyser ilsket igenom
Färg, Måla & Tapetsera -
Vilket material består mitt avloppsrör under källargolvet av. Ålder: från slutet av 40-talet
Grund & Markarbeten