1 035 läst · 39 svar
1k läst
39 svar
Vägguttag utomhus med plats för Shelly relä?
Två problem med den lösningen. Om jag plockar ur det ena uttaget kommer det inte vara tätt längre, och måste tätas med någon egen lösning.
Sen sitter mitt uttag mellan lockpanelen, så ett dubbeluttag på bredden får inte plats. Skulle behöva vara på höjden och något sådant har jag inte hittat.
Lutar åt det blir en extra dosa under uttaget.
Sen sitter mitt uttag mellan lockpanelen, så ett dubbeluttag på bredden får inte plats. Skulle behöva vara på höjden och något sådant har jag inte hittat.
Lutar åt det blir en extra dosa under uttaget.
Det är sant. Men oavsett så får jag inte plats med ett dubbeluttag på bredden.
Ledningen kommer bakifrån genom panelen
Då hamnar ju locken på snedden, känns inte bra.
Har nu preliminärt kommit fram till att Norwescos faluröda uttag är det jag vill ha, dels för att dom går att koppla ihop på ett bra sätt och dels för att det blir snyggs med röda prylar mot min faluröda fasad.
Har även komit på att det vore skönt med en knapp så man manuellt kan slå på Shellyn vid behov. Men då dyker två nya frågor upp.
Någon som vet om shellyn får plats i Norwescos Auqabest strömställare?
Och vart sjutton köper jag denna strömställare i den återfjädrande varianten? Hittar ingenstans någon som saluför den återfjädrande varianten.
Alternativt om någon vet någon typ av impulsfjäder som det passar att komplettera den vanliga icke återfjädrande strömställaren med?
https://www.norwesco.se/sv/produkte...ngsdosor-aquabest/stromstallare-ip44/1860046/
Har även komit på att det vore skönt med en knapp så man manuellt kan slå på Shellyn vid behov. Men då dyker två nya frågor upp.
Och vart sjutton köper jag denna strömställare i den återfjädrande varianten? Hittar ingenstans någon som saluför den återfjädrande varianten.
Alternativt om någon vet någon typ av impulsfjäder som det passar att komplettera den vanliga icke återfjädrande strömställaren med?
https://www.norwesco.se/sv/produkte...ngsdosor-aquabest/stromstallare-ip44/1860046/
Du bör nog ge upp tanken på att sätta puckar i utanpåliggande kapslade uttag, brytare. Det blir som bäst lika dåligt som på bilden tidigare.A adde_hjelm skrev:Har nu preliminärt kommit fram till att Norwescos faluröda uttag är det jag vill ha, dels för att dom går att koppla ihop på ett bra sätt och dels för att det blir snyggs med röda prylar mot min faluröda fasad.
[länk]
Finns alltid alternativ för lösningar som nämnts tidigare så slipper du taffligt utförande.