Om det går att göra samma sak på Norwescos faluröda saker får någon annan svara på.

Två problem med den lösningen. Om jag plockar ur det ena uttaget kommer det inte vara tätt längre, och måste tätas med någon egen lösning.
Sen sitter mitt uttag mellan lockpanelen, så ett dubbeluttag på bredden får inte plats. Skulle behöva vara på höjden och något sådant har jag inte hittat.
Lutar åt det blir en extra dosa under uttaget.

Eftersom "tätheten" sitter utanför uttaget så påverkas inte tätheten, locket över uttagsbrunnen blir ju kvar.

Det är sant. Men oavsett så får jag inte plats med ett dubbeluttag på bredden.

A adde_hjelm skrev:
Lutar åt det blir en extra dosa under uttaget.
Kommer inkommande ledning nedifrån? Om det kommer uppifrån att det väl bara att klippa ledningen och sätta en dosa högre upp där den inte syns?

Ledningen kommer bakifrån genom panelen

Ja, då är det väl nedan eller på andra sidan. Där den är minst i vägen...

Jag löste mitt problem genom att flytta Shellyn in till centralen istället då mitt uttag sitter i princip på andra sidan min elcentral och kablaget går rätt in i den och inte via en kopplingsdosa.

A adde_hjelm skrev:
Det är sant. Men oavsett så får jag inte plats med ett dubbeluttag på bredden.
Eller vridit uttaget 90 grader?

Då hamnar ju locken på snedden, känns inte bra.

Gör du så att det känns bra, det du har fått är bara nått alternativ som skulle fungera.

Har nu preliminärt kommit fram till att Norwescos faluröda uttag är det jag vill ha, dels för att dom går att koppla ihop på ett bra sätt och dels för att det blir snyggs med röda prylar mot min faluröda fasad.
Har även komit på att det vore skönt med en knapp så man manuellt kan slå på Shellyn vid behov. Men då dyker två nya frågor upp.
Någon som vet om shellyn får plats i Norwescos Auqabest strömställare?
Och vart sjutton köper jag denna strömställare i den återfjädrande varianten? Hittar ingenstans någon som saluför den återfjädrande varianten.
Alternativt om någon vet någon typ av impulsfjäder som det passar att komplettera den vanliga icke återfjädrande strömställaren med?
https://www.norwesco.se/sv/produkte...ngsdosor-aquabest/stromstallare-ip44/1860046/

Brytaren verkar vara en udda fågel. Hör med Norwesco vem som säljer den i Sverige.
Du kan kanske få dom att skicka dig ett ex?.

A adde_hjelm skrev:
Har nu preliminärt kommit fram till att Norwescos faluröda uttag är det jag vill ha, dels för att dom går att koppla ihop på ett bra sätt och dels för att det blir snyggs med röda prylar mot min faluröda fasad.
Har även komit på att det vore skönt med en knapp så man manuellt kan slå på Shellyn vid behov. Men då dyker två nya frågor upp.
Någon som vet om shellyn får plats i Norwescos Auqabest strömställare?
Och vart sjutton köper jag denna strömställare i den återfjädrande varianten? Hittar ingenstans någon som saluför den återfjädrande varianten.
Alternativt om någon vet någon typ av impulsfjäder som det passar att komplettera den vanliga icke återfjädrande strömställaren med?
[länk]
Du bör nog ge upp tanken på att sätta puckar i utanpåliggande kapslade uttag, brytare. Det blir som bäst lika dåligt som på bilden tidigare.

Finns alltid alternativ för lösningar som nämnts tidigare så slipper du taffligt utförande.

• Gilla
Panor82 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.