772 läst · 20 svar
772 läst
20 svar
Väggmaterial i badrum?

Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 722 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 722 inlägg
Sanning med modifikation för om du ska göra infästningar på ett smidigt och säkert sätt så är det inte ok med mindre än 15mm plywood utan då får man hålla sig till att limma upp saker.T TheGame skrev:

Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 722 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 722 inlägg
I ditt fall hade jag satt 10mm expansionsdistans (t.ex frigolit eller speciell remsa för detta) runt väggarna.E.Linkan skrev:
Lagt en fiberduk med uppvik mot väggarna och fäst den lite på väggarna runt om.
Armerat på golvet ovanpå fiberduken.
Flytspacklat.
Skurit bort resterna av distansen som sticker upp.
Då får du ett "flytande golv" som inte påverkas av rörelserna i trägolvet undertill.

Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 722 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 722 inlägg
Nej, nu pratar vi godkända infästningar.T TheGame skrev:
Man kan bygga med bara enkelgips på 450cc också men så fort du ska hänga upp något är du torsk så jag fattar mig inte på dumsnåla människor som kör med OSB eller t.o.m bara bygger med enkelgips, wediboard eller liknande för dagen kommer när man t.ex behöver sätta upp ett stödhandtag i duschen och då är man som sagt torsk för det limmar man fan inte upp. 😉
Det är många hemmafixare som dumsnålar en hel del.Paul-Staffanstorp skrev:
Nej, nu pratar vi godkända infästningar.
Man kan bygga med bara enkelgips på 450cc också men så fort du ska hänga upp något är du torsk så jag fattar mig inte på dumsnåla människor som kör med OSB eller t.o.m bara bygger med enkelgips, wediboard eller liknande för dagen kommer när man t.ex behöver sätta upp ett stödhandtag i duschen och då är man som sagt torsk för det limmar man fan inte upp. 😉
Klicka här för att svara