M musikhelle skrev:
Så hyresvärden har inte velat leta efter något bo och ta bort det?
Skönt att flytta men nästa boende lär väl få problemen.
Hur gör ni med möblerna då sanering av tex sängen så hon inte får med sig några kryp till nya stället.?

Vi har problem med fåglar som bygger bo under takpannorna på vår bostadsrättsparhus.
Förra året problem med fågelkvalster som försökte ta sig in genom fönster,dörrar.
Men föreningen vägrar göra något åt problemet.
Hyresvärden verkar inte bry sig. Han är mest irriterad över att hon redan ska flytta.

Fågelkvalster kan inte föröka sig på människoblod så det blir inget problem.

Problemet är att min dotter är allergisk mot betten så hennes kropp reagerar kraftigt.

Lägenheten nu är i källarplan och där verkar de ta sig in. Säkert bättre fönster i lägenheterna högre upp.
Jag har inte ens hittat någon form av luftventil i nuvarande lägenheten men misstänker att det kan vara ett sätt för dem att ta sig in annars.

I vårt gamla hus här har alltid sädesärlan häckat under takpannorna men vi har aldrig haft problem med fågelkvalster.

Nu är tegelpannorna så tunna så inte ens fåglarna törs bo under dem tror jag

Dags för nytt tak här.

Redigerat:
Men fågelkvalster kan överleva inomhus i 4-5 månader Utan ett mål blod. Det är därför de är svåra att bli av med och ännu svårare om boet de kommer ifrån inte tas bort.
Skitdålig hyresvärd.
Men min bostadsrättsförening styrelse är inte bättre.
De vill inte betala sanering, borttagande av bon och vi har sagt att vi kan betala jobbet själva 22 000 kr. Men det får vi inte.
Har ni aldrig märkt av fågelkvalster, loppor av fåglar under takpannor?
Har det bara varit typ 1 bo och högt upp och inte i närheten av något fönster så de inte har så lätt att ta sig in?

M musikhelle skrev:
Men fågelkvalster kan överleva inomhus i 4-5 månader Utan ett mål blod. Det är därför de är svåra att bli av med och ännu svårare om boet de kommer ifrån inte tas bort.
Skitdålig hyresvärd.
Men min bostadsrättsförening styrelse är inte bättre.
De vill inte betala sanering, borttagande av bon och vi har sagt att vi kan betala jobbet själva 22 000 kr. Men det får vi inte.
Har ni aldrig märkt av fågelkvalster, loppor av fåglar under takpannor?
Har det bara varit typ 1 bo och högt upp och inte i närheten av något fönster så de inte har så lätt att ta sig in?
Oj. Hade inte koll på att de levde så länge.
Huset här är ett skruttigt hus från 1935 ute på landet.
Kanske finns mer utbyte av värddjur i denna miljö.

Tog en bild hos dottern när vi tvättade fönstren. Hon har bott där 2 månader och då varit på annat ställe under några veckor.
Vet inte om det är döda kvalster och avföring eller mest avföring.
Svart mögel och smuts i hörnan av ett gammalt fönster under tvätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en vitmålad fönsterkarm med svart prickar som kan vara kvalster eller avföring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Uh det där såg inte trevligt ut. Och rejält med sprickor.
Ser mer ut som avföring och småflugor. Avföring av flugor eller spindlar.

Skönt hon flyttar snart.
Så hon har hållit sig borta därifrån.
Men ny hyresgäst lär väl få samma problem.

Skulle nog sanera möbler,säng för o inte få med mig skiten.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.