4 312 läst · 17 svar
4k läst
17 svar
Vägglöss och kackerlackor ökar lavinartat
Administrator
· Skåne
· 7 992 inlägg
Jag har raderat ett osakligt inlägg.
/Moderator
/Moderator
Ja men snälla! Självklart kommer den största ökningen ifrån invandringen. Det har ökat kraftigt efter en stor flyktingvåg som har pågått i ett par år nu. Att inte se detta är sjukt naivt! Att man inte kan slå ihop 1 + 1 och faktiskt se sanningen är verkligen att sticka huvudet i sanden. Vi har rest som turister i stor skala sedan 60-talet och det har ej ökat eller minskat med skadedjur för ens nu de senaste åren!
Jag googlade runt lite och kom in på detta intressanta forum om vägglöss, då jag numera jobbar
ganska intensivt för att få ut ett budskap om att förebygga spridning av vägglöss mellan lägenheter, något
som man tidigare trodde bara gällde kackerlackor, precis som det framgår av artikeln.
Allt för ofta hittar man vägglöss bakom golvlister och det är just det jag har tagit fasta på, samt att
förebygga i sängar.
Man har sett tydliga spår av att vägglöss sprider sig mellan lägenheter och skapar ett angrepp
hos grannar som ovetandes får vägglöss.
Anledningarna till att angreppen och saneringarna blir fler beror på många saker där resor
av alla slag är en stor del.
Många tänker att det inte behövs förebyggas i nybyggnation för att det just är nybyggt, men
det kan lika väl ske i ett nybygge, betänk om en som har vägglöss utan att veta det ( eller flyttar av just den anledningen) och tar med sig till sitt nya boende, då finns det ju där..
Hur som helst är jag övertygad om att konsument och byggmarknaden kommer att behöva tänka
om, då siffrorna pekar uppåt och inte kommer bli färre på en bra stund.
Studier från Australien och Europa har visat att man skall förebygga 9 rum (i hotellmiljö) då de små
krypen har en djävulsk förmåga att sprida sig. Om man tänker att en fullvuxen lus är stor som ett linfrö
och lövtunn så kommer de in på väldigt små ställen, innan vuxen ålder passerar de 5 stadier och det första stadiet efter ägg är de pyttesmå och genomskinliga, extremt svåra att upptäcka när de inte är fyllda med blod.
ganska intensivt för att få ut ett budskap om att förebygga spridning av vägglöss mellan lägenheter, något
som man tidigare trodde bara gällde kackerlackor, precis som det framgår av artikeln.
Allt för ofta hittar man vägglöss bakom golvlister och det är just det jag har tagit fasta på, samt att
förebygga i sängar.
Man har sett tydliga spår av att vägglöss sprider sig mellan lägenheter och skapar ett angrepp
hos grannar som ovetandes får vägglöss.
Anledningarna till att angreppen och saneringarna blir fler beror på många saker där resor
av alla slag är en stor del.
Många tänker att det inte behövs förebyggas i nybyggnation för att det just är nybyggt, men
det kan lika väl ske i ett nybygge, betänk om en som har vägglöss utan att veta det ( eller flyttar av just den anledningen) och tar med sig till sitt nya boende, då finns det ju där..
Hur som helst är jag övertygad om att konsument och byggmarknaden kommer att behöva tänka
om, då siffrorna pekar uppåt och inte kommer bli färre på en bra stund.
Studier från Australien och Europa har visat att man skall förebygga 9 rum (i hotellmiljö) då de små
krypen har en djävulsk förmåga att sprida sig. Om man tänker att en fullvuxen lus är stor som ett linfrö
och lövtunn så kommer de in på väldigt små ställen, innan vuxen ålder passerar de 5 stadier och det första stadiet efter ägg är de pyttesmå och genomskinliga, extremt svåra att upptäcka när de inte är fyllda med blod.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Sparkokare. Spis på spis. Har ni provat?
Ved, Pellets, Flis -
Regelsökare för vävspänt tak - sätta upp skruv för taklampa.
Belysning -
Swegon Casa R5H. Frånluften ökar överdrivet mycket vid kyla ute.
Ventilation -
Vägglöss och kackerlackor - ett växande problem
Artikelkommentarer -
Kackerlackor och vägglöss ökar kraftigt
Artikelkommentarer
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
60-åring nekades bolån på grund av åldern
Artikelkommentarer -
Husdröm med avancerad takkonstruktion på Österlen
Artikelkommentarer -
Husets livslängd - när är det dags att byta ut olika delar?
Artikelkommentarer -
Sara och Mark renoverar stationshuset i Västra Klagstorp - Husdrömmar
Artikelkommentarer -
Husägare bytte färgsort och fick sanktionsavgift
Artikelkommentarer