24 874 läst · 27 svar
25k läst
27 svar
Vad vet ni om Kellen?
Sida 1 av 2
Just det. COOPs nya verktygsserie. Både maskiner och handverktyg. Har inte provkört någon maskin, men de känns skapligt stadiga i konstruktionen i alla fall. Tyckte även att handverktygen kändes skapligt OK. Funderar på att testköpa en liten sats med hylsor, och spärrksaft bara för att kolla.
Vore kul med lite rapporter här om erfarenheter av detta lågprismärke. Det finns ju en falang här på forumet som gärna köper billigt och tar på garantin när det rasar. Då borde Kellen passa med sina 5 års garanti
Vore kul med lite rapporter här om erfarenheter av detta lågprismärke. Det finns ju en falang här på forumet som gärna köper billigt och tar på garantin när det rasar. Då borde Kellen passa med sina 5 års garanti
Vad gäller hylsor o s v så varför inte köra Biltema med 10 års garanti? De jag har där håller hög kvalitet och matchar bahco och kamasa bra.
/Kent
/Kent
Jag kände på deras stora cirkelsåg som *känns* mkt rejäl faktiskt. Sågbordet är ovanligt kraftigt och det känns som att sågen borde kunna hålla inställningarna utan vingel. Någon som har provsågat?
Med hus o stuga blir det för ledsamt för mig att frakta prylar fram o tillbaka och sedan har jag märkt att vissa grejor givetvis ligger på fel ställe hela tiden! > >
Så en Kellen-såg i stugan vore inte helt fel! 499 spänn är ofarliga pengar tycker jag! Speciellt med tanke på 5-årsgarantin.
Med hus o stuga blir det för ledsamt för mig att frakta prylar fram o tillbaka och sedan har jag märkt att vissa grejor givetvis ligger på fel ställe hela tiden! > >
Så en Kellen-såg i stugan vore inte helt fel! 499 spänn är ofarliga pengar tycker jag! Speciellt med tanke på 5-årsgarantin.
Har använt Kellen sticksåg nu ett tag. Fungerar på det hela bra, om än något tyngre än min förra Bosch. Men för prislappen (300:- ? ) tycker jag den är helt OK.
Jag kan inte bidra så mycket, för jag har inte testat deras elektriska verktyg. Däremot köpte jag en komplett (nåja, allt är ju relativt!) uppsättning verktyg till stugan eftersom vi totalt ledsnat på att släpa flera fulla verktygslådor från stan till landet varenda semester.
Jag köpte sånt som filar, tänger, knivar, sexkantsnycklar, hylsnycklar, hammare, rullmåttband, vattenpass, vinkelhake, massor av skruvmejslar, avbitartång, limklämmor och mycket annat. Det mesta kostade nästan ingenting!
Nu har vi knappt hunnit prova grejerna än, men de är snygga och ser rejäla ut samt ligger bra i handen. Hur de håller i längden har jag däremot ingen aning om!
Jag köpte sånt som filar, tänger, knivar, sexkantsnycklar, hylsnycklar, hammare, rullmåttband, vattenpass, vinkelhake, massor av skruvmejslar, avbitartång, limklämmor och mycket annat. Det mesta kostade nästan ingenting!
Nu har vi knappt hunnit prova grejerna än, men de är snygga och ser rejäla ut samt ligger bra i handen. Hur de håller i längden har jag däremot ingen aning om!
Hej!!
Jag köpte deras tigersåg för 395:- som känns och ser ut exakt som julas och rustas såg. Har plågat den en del nu vid renovering,har sågat i både plankväggar och annat och den funkar finfint ännu.
Det är ju 5 års garanti med så det finns inget att klaga på.
Mvh Tobbe
Jag köpte deras tigersåg för 395:- som känns och ser ut exakt som julas och rustas såg. Har plågat den en del nu vid renovering,har sågat i både plankväggar och annat och den funkar finfint ännu.
Det är ju 5 års garanti med så det finns inget att klaga på.
Mvh Tobbe
Tillverkas i samma fabrik som ett betydligt mer namnkunnigt märke som normalt associeras med god till mycket god kvalitet (inga namn...). Priserna för dessa är givetvis betydligt högre - sågen som nämns är väl gissningsvis 3-4 ggr dyrare för det mer välrenommerade märket.
I princip samma innehåll i båda varianterna, den huvudsakliga skillnaden ligger i skalet - mer pengar = häftigare design
Ergo; en sund själ i en sund kropp köper Kellen och går hem och öppnar en pilsner i hängmattan och garvar åt grannens mer namnkunniga verktygsinköp. 8)
(jag behöver nog inte nämna att inköpspriserna för dessa är pisslåga...)
I princip samma innehåll i båda varianterna, den huvudsakliga skillnaden ligger i skalet - mer pengar = häftigare design
Ergo; en sund själ i en sund kropp köper Kellen och går hem och öppnar en pilsner i hängmattan och garvar åt grannens mer namnkunniga verktygsinköp. 8)
(jag behöver nog inte nämna att inköpspriserna för dessa är pisslåga...)
Klipper in... < Tillverkas i samma fabrik som ett betydligt mer namnkunnigt märke som normalt associeras med god till mycket god kvalitet (inga namn...).>
Men detta är väl ingen nyhet? Mig veterligen har detta ämne varit uppe ett par gånger tidigare och med tanke på prisnivån på t ex sticksåg 300:- * 3-4 så kan nog de flesta gissa sig till fabrikat eller nivå på de andra maskinerna?
Att fabrikerna säljer ut tillverkningskapacitet är nog rätt naturligt men det är en stor skillnad mellan proffsverktyg och GDS och den ligger i mer än priset och ev fabrik.
/Kent
Men detta är väl ingen nyhet? Mig veterligen har detta ämne varit uppe ett par gånger tidigare och med tanke på prisnivån på t ex sticksåg 300:- * 3-4 så kan nog de flesta gissa sig till fabrikat eller nivå på de andra maskinerna?
Att fabrikerna säljer ut tillverkningskapacitet är nog rätt naturligt men det är en stor skillnad mellan proffsverktyg och GDS och den ligger i mer än priset och ev fabrik.
/Kent
Enda märket jag kan tänka mig är B&D, om dessa är god/mycket god kvalité vet jag inte om jag kan skriva under på dock.
När man sedan känner på Kellen-prylarna så tycker nog jag att det väger lite mycket och ändå finns "plastkänslan" kvar vilket för mig blir synonymt med gammal teknik.
Sladdlösa prylarna håller väl också låga priser genom att använda skräpbatterier...
När man sedan känner på Kellen-prylarna så tycker nog jag att det väger lite mycket och ändå finns "plastkänslan" kvar vilket för mig blir synonymt med gammal teknik.
Sladdlösa prylarna håller väl också låga priser genom att använda skräpbatterier...
Antingen så jobbar han för det onämnda kvalitetsmärket, och då lär han aldrig svara på frågan. Det har jag full förståelse för. Frågan är ju bara om han borde sagt något alls. Eller också jobbar han inte för kvalitetsmärket, och då är det bara en viktigpetter som vill göra sig märkvärdig.JockeR skrev:
Du har fel i båda alternativen.mattiasp skrev:
Tråkigt med din attityd om viktigpetter - jag vet inte varför, men det problemet är ju ditt och inte mitt.
Det står var och en fritt att fråga om mer detaljer - faktiskt att fråga vad som helst, men jag förbehåller mig rätten att avgöra om jag vill svara eller ej. I det här fallet väljer jag att inte gå in närmare i detalj. Varför jag gör så hör inte hemma i denna diskussion.
Jag ville dela med mig av vad jag vet så att andra kan ta mer informerade beslut - jag trodde det var själva tanken med detta forum?