Vad var bra med 70tals inredningen?
Pratas mycket om brunt gult o fult plast och lukter i mattor mm. Men jag funderar nu på vad som var bra och vad som kan vara värt att bevara och kanske ta tillbaka.
Kan målad träpanel på väggar och tak vara värt att införa istället för endast gips på väggarna? Blir det bättre akustik med träpanel? Gulnad furupanel är ju ett hatobjekt jag inte önskar med kan en modern tappning duga på något vis
Fanns det saker som rent funktionellt hållbarhetsmässigt var bra med inredning och inte bara dåligt som tex svårstädade ryamattor?
Pratas mycket om brunt gult o fult plast och lukter i mattor mm. Men jag funderar nu på vad som var bra och vad som kan vara värt att bevara och kanske ta tillbaka.
Kan målad träpanel på väggar och tak vara värt att införa istället för endast gips på väggarna? Blir det bättre akustik med träpanel? Gulnad furupanel är ju ett hatobjekt jag inte önskar med kan en modern tappning duga på något vis
Fanns det saker som rent funktionellt hållbarhetsmässigt var bra med inredning och inte bara dåligt som tex svårstädade ryamattor?
Diy inredning borde ju vara bättre än att köpa inredning från andra sidan världen. Tänker på dessa tavlor med tråd runt spikar och ryamatta väggbonader. Fast de kanske bara drog till sig damm i jämförelse med en nutida canvastavla.
Något mer bra som kan vara värt att återuppta?
Allt från 70 talet kan väl inte varit dåligt och innebära en dödssynd att återinföra
Allt från 70 talet kan väl inte varit dåligt och innebära en dödssynd att återinföra
Jag kommer inte på något annat förutom marijuana och fri sexB Bådablir9 skrev:Diy inredning borde ju vara bättre än att köpa inredning från andra sidan världen. Tänker på dessa tavlor med tråd runt spikar och ryamatta väggbonader. Fast de kanske bara drog till sig damm i jämförelse med en nutida canvastavla.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 066 inlägg
Bor i ett 70talshus med gillestuga i källaren, vi har ett vardagsrum, ett allrum (en vägg mellan ett sovrum och en hall har slagit ut) och biorum/figurspelshörna i gillestugan.B Bådablir9 skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 066 inlägg
Ah så är det nog. Vi har TVn på övervåningen. Och matsalen som var förbjudna finrummet på 70talet är nog närmast allrum vi kommer. Matsalsmöblemang på ena sidan och fika och läshörna på andra spel förvaras där men brukas på matsalsbordet. Gäster som inte vet att TVn är uppe brukar se sig förvirrat om efter TVn i fika/läs hörnan13th Marine skrev: