Maskintok skrev:
Nej det gör de inte.
Samma förenkling och felaktiga slutsats här.
De går så länge inget går sönder.
Sedan kan det ta 1 år, 1 minut, 30 år vem vet.
Samma med en fossil motor..
Det går sönder när det går sönder..
I min lgh på Östermalm har en pump för golvvärme gått i 30 år nonstop. Asså elmotorer är mycket mer hållbara. Speciellt sedan borstlösa motor gjorde intrång på marknaden.
 
  • Gilla
Harald Blåtumme och 1 till
  • Laddar…
hsd
Nu är ju katalysatorer hett tjyvbyte men det framtida blir väl batterier
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
I min lgh på Östermalm har en pump för golvvärme gått i 30 år nonstop. Asså elmotorer är mycket mer hållbara. Speciellt sedan borstlösa motor gjorde intrång på marknaden.
Det du beskrev var början på en evighets motor. eller reklamen av en duracel kanin..

sanningen är fortfarande det jag skrev..
När du en dag sitter och surplar ett ostron så sviker motorn dig eller när du åker skidor utomlands..
Du vet aldrig när det sker bara att det kan/kommer ske..
 
  • Gilla
sonabr4000
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Det du beskrev var början på en evighets motor. eller reklamen av en duracel kanin..

sanningen är fortfarande det jag skrev..
När du en dag sitter och surplar ett ostron så sviker motorn dig eller när du åker skidor utomlands..
Du vet aldrig när det sker bara att det kan/kommer ske..
Statistiskt sker det dock senare än för bränslemotorn
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Statistiskt sker det dock senare än för bränslemotorn
spelar ingen roll.
statistik kan man bevisa vad man vill med.
Det är inte fastställd fakta från verklighet.
 
  • Gilla
sonabr4000
  • Laddar…
Maskintok skrev:
spelar ingen roll.
Det är för du inte förstår statistik
 
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är för du inte förstår statistik
Nä då inte alls.
vilket du borde veta om du nu har något emot vänsterpolitik...
 
  • Gilla
sonabr4000
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Nä då inte alls.
vilket du borde veta om du nu har något emot vänsterpolitik...
du verkar ju inte förstå att elmotorer håller bättre.
 
Mikael_L
D djac skrev:
Leif Östling (eftersom det var han som uttalade det) utan vårt stöd och sponsring, förmodligen börjat som springpojke på ett bygge eller fabrik när han var 15 och sedan stannat i den miljön.
D djac skrev:
Nu sponsrade vi honom och hans familj hela vägen och när han sen med lite tur, så jävla skarp är inte gubben, ...
Nåja, någorlunda duglig torde han varit, t.ex att läsa ingenjörsexamen på Chalmers och civilekonom på Göteborgs universitet samtidigt kräver nog en del skills, och kanske framförallt att vara väldigt ambitiös.
Men visst, utbildningarna fick han till "skänks" jämfört med många andra länder i världen, så det kan han ju tänka på med lite tacksamhet. Och det är ju fritt att flytta för Östling också, vi har ingen Berlinmur runt Sverige.
 
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
du verkar ju inte förstå att elmotorer håller bättre.
Det har jag inte skrivit något om eller hur?
utan att allt som roterar, rör sig kommer någon gång gå sönder, när detta sker eller inte har vi inte en aning om..

Men att det kommer att ske är klart.
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Jo, precis, alla ska våras pumpar en dag stanna.
Bilarnas mekanik ska nån gång gå sönder.
Statistiskt håller väl en bil 15 år, men i verkligheten finns många bilar som överlevt en mansålder.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Det har jag inte skrivit något om eller hur?
utan att allt som roterar, rör sig kommer någon gång gå sönder, när detta sker eller inte har vi inte en aning om..

Men att det kommer att ske är klart.
Jaja men om du kan vara lite rationell för en gång skull så borde du inse att förbränningsmotorer strular oftare än elmotorer när man tittar totalt sett.
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nåja, någorlunda duglig torde han varit, t.ex att läsa ingenjörsexamen på Chalmers och civilekonom på Göteborgs universitet samtidigt kräver nog en del skills, och kanske framförallt att vara väldigt ambitiös.
Men visst, utbildningarna fick han till "skänks" jämfört med många andra länder i världen, så det kan han ju tänka på med lite tacksamhet. Och det är ju fritt att flytta för Östling också, vi har ingen Berlinmur runt Sverige.
Flytta då! Haha den har man hört :)
 
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jaja men om du kan vara lite rationell för en gång skull så borde du inse att förbränningsmotorer strular oftare än elmotorer när man tittar totalt sett.
Ja det är fullt möjligt..
Inte så förvånade egentligen.
Men nu var det ju inte det som frågan handlade om eller hur?
utan om frågan att allt som har rörliga delar har en begränsad livstid.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jaja men om du kan vara lite rationell för en gång skull så borde du inse att förbränningsmotorer strular oftare än elmotorer när man tittar totalt sett.
Tyvärr finns lite Kraftelektronik och lite kring battericellerna som kan gå sönder. Och lite kylning och sådant som kan strula. Jag tror även elbilar kommer kräva omfattande reparationer.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.