Jobbsurf: 100% Mac
Slösurf (typ, nu): 80% iPad, 15% Mac, 5% iPhone
 
Mestadels stationärburken hemma, Solaris 10. Är jag ute och reser blir det antingen laptop med WinXP eller minilaptop med någon Linux i, minns inte vilken på raken.
 
Tyresö skrev:
För att klara av allt det där, måste du vara i mina döttrars ålder - 19 och 21 år!!!
När man är i min ålder (snart 43 år), då finns det inte en möjlighet att man hänger med i alla tekniska saker som sker runt om kring en. Definitivt inte TV och Byggahusforum samtidigt.
Du sårar mig. Jag är äldre än dig och klarar utöver det ovan, bråka med hustrun för att hon hackar hundben med Global knivar ;)
 
Nästan uteslutande en macbook Air, såväl till jobbsurf som till "hänga på byggahus" :) Vissa små undantag görs via en kass HTC mobil.
 
hp mini fruns står oftast i närheten. 75% (ubuntu)
Stationära 25% (win)

men blir en surfplatta så man får vara i fred med surfandet. ska kopplas upp mot trådlösa högtalare och ha väggfäste. ska hänga i vardagsrummet och köra spotify/webradio när man inte surfar. (10")
 
kamilenski skrev:
byggahus-app? JA!

Man lär sig att skriva med mobilen. Jag har inte klurat ut hur man skulle kunna bifoga foton eller andra bilder bara.
Det finns en App till iOS. En köpe-app som pratar generellt med vBulletin. Hur bra den är vet jag inte.
 
Milkshaken
Vi surfar här med 3 st laptops, jag en Thinkpad, frun och sonen varsin HP...
vi kopplar upp våra "Vistamaskiner" mot Telia 24mbit inkl, bredbandstv... Funkar kanon... Jag har en skaplig burk som jag ska köra in UBUNTU på, ha den i garaget och köra trådlöst mot vår teliarouter....
Sen använder jag såklart min Iphone 4 att surfa med... både hemma och i lastbilen och varhelst jag är...... Funkar alldeles utmärkt det oxå.....
 
Jag kör Opera Mini i mobilen (X10) via WLAN eller 3G/GSM. Funkar bra att läsa, skriva är trögare. Annars blir det Firefox på laptop lr stationär PC med Vista.
 
W
50% iphone samt 50% laptop. Tog ett tag att vänja sig i iphone tangentbordet men nu funkar det hyffsat tycker jag,
 
kamilenski skrev:
Jag är äldre än dig och klarar utöver det ovan, bråka med hustrun för att hon hackar hundben med Global knivar ;)
Samma här ungefär, snart 47 och surfar, pratar med familjen och tittar teve samtidigt.

Surfning: 95% laptop (MacBook Pro), 5% mobil (HTC Desire).
 
vad finns det för fördelar med IPaden jmf med en liten 10" notebook?
 
Johan Gunverth skrev:
Det finns en App till iOS. En köpe-app som pratar generellt med vBulletin. Hur bra den är vet jag inte.
Tapatalk?

Den använder jag till min Android. Funkar finfint!

Annars är det laptop rakt igenom. Har en Dell via jobbet och en HP och en IBM hemma. Anything goes helt enkelt.
 
Nimajneb skrev:
vad finns det för fördelar med IPaden jmf med en liten 10" notebook?
Att man kan skryta med "jag har en!".
;)
 
kamilenski skrev:
Att man kan skryta med "jag har en!".
;)
O det vill jag gärna skryta om... men man måste ju kunna motivera skrytet åxå, iaf lite grann :p
 
Nimajneb skrev:
O det vill jag gärna skryta om... men man måste ju kunna motivera skrytet åxå, iaf lite grann :p
Just därför att jag saknar argument, har jag ingen :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.