En dräglig lösning för att nyttja höjden till förvaring. Har själv under 3 meter och kan nå allt från golv/pall men hur gör man på 4-5 meter? Dedikerad gaffeltruck känns överdrivet. Entresolplan och travers kanske?

Mikael_L
ghoti skrev:
En dräglig lösning för att nyttja höjden till förvaring. Har själv under 3 meter och kan nå allt från golv/pall men hur gör man på 4-5 meter? Dedikerad gaffeltruck känns överdrivet. Entresolplan och travers kanske?
Paternosterverk skulle vara trevligt. :)
Visa bilaga 79698

• Gilla
ghoti
  • Laddar…
tompaah7503 skrev:
Hur funkar det om man ex.vis. tänker sig jobba med längsgående bromsrör som ofta går nära trösklarna? Man får kanske palla upp mellan bil och lyftplattan för att komma åt? Aldrig jobbat med en saxlyft men ser onekligen smäckert ut
När jag jobbat med t.ex. bromsrör, bränsletank och bränsleledningar på min saxlyft så har jag först ställt bilen på pallbockar och sedan hissat upp den på dessa. Det ger 30 cm extra arbetshöjd och betydligt bättre åtkomst nära trösklarna. Första gången jag gjorde så här var jag orolig över stabiliteten, men efter att ha gungat bilen ordentligt känner jag ingen sådan oro. Däremot bör man ta det lite lugnare än vanligt vid upphissning och nedsänkning. En nackdel är ju också att det tar betydligt längre tid att först ställa bilen på pallbockar med hjälp av domkraft, men den tiden spar man igen genom förbättrad åtkomst.

Mvh, Magnus

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.