Vad behöver man för att kunna koppla plaströr i den? Det enda jag hittar är särskilda stödhylsor. Räcker det?

Krilleman
Yes, men du kan inte använda dig av LK då.

Du blir degraderad till Uponor i samma dimension som kopparrören. 28, 22, 18, 15...

Och den särskilda stödhylsan med krage såklart.

• Gilla
Curre99
  • Laddar…
Jag har Uponorrör. Men varför inte LKs rör på LKs kopplingar?

Krilleman
Ja, självklart, jag snöade in på varianten med lös stödhylsa! :rofl:

L lostinsweden skrev:
[länk]
Tack. Det blir iallafall lite billigare än VA alternativt i och med att T-kopplingen har rätt dimensioner.
Det slutar kanske med att jag köper ett pressverktyg.

richardtenggren
Jag körde med dessa kopplingsset nyligen, men visst borde dessa gå återanvända då klämringen är slitsad för den borde väl inte deformeras utan istället är det väl pexröret som deformeras?
Jag gör lite tillfälliga kopplingar då vi ska byta VP så där av min fråga.

Såg även att useless använde vatettes skruvdel, visst har jag förstått rätt att den har samma gänga som deras vanliga klämringsmutter?

Det här med rördelar är ju nästan aldrig enkelt, rörgängor och dess beteckningar, rördimensioner(DNxxx) och flänsar är en djungel! :p

useless useless skrev:
Tack. Det blir iallafall lite billigare än VA alternativt i och med att T-kopplingen har rätt dimensioner.
Det slutar kanske med att jag köper ett pressverktyg.
Ja du kan köpa handpress för 2123kr sedan kostar plastbackarna 1545kr styck.
Det är på Rinkaby och vet inte om moms ingår.
Bäst med klämring är att det är lättare att byta sen.

Ja, det finns ju en del fördelar med prylar som bara kräver vanliga handverktyg. Sen gillar jag vatette för dom verkar ha genomtänkta lösningar och bra dokumentation, men som med allt annat som är bra så brukar det vara dyrt...

L lostinsweden skrev:
Ja du kan köpa handpress för 2123kr sedan kostar plastbackarna 1545kr styck.
Hur bra funkar handverktyget på 32 mm kopplingar?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.