4 869 läst · 22 svar
5k läst
22 svar
Vad kallas denna paneltyp?
Ser bra ut! Blir perfekt ju.Z Zakalwe skrev:
Oj, vad heter modellen? Den skall inte lukta för att man klyver bort någon centimeter. Man bör kunna klyva så mycket som klingan kan ta. Så om den kan ta 70 mm, så bör man kunna klyva 70 mm också, exempelvis.
Grannar som klagar för lite sågande? Men kära någon Då bör de flytta till en bondgård långt ute på landet.
Slog på stort och köpte denna lyxmodell https://www.jula.se/catalog/verktyg...ionara-sagar/bordcirkelsagar/bordssag-008804/
Paralellanslaget som följer med är väldigt uselt så jag tror att jag råkade överlasta motorn lite när jag klöv 70mm reglar då matningen inte var helt paralell med klingan (så det blev "friktion"). Men så kostade den 799:- också, man ska inte klaga.
Paralellanslaget som följer med är väldigt uselt så jag tror att jag råkade överlasta motorn lite när jag klöv 70mm reglar då matningen inte var helt paralell med klingan (så det blev "friktion"). Men så kostade den 799:- också, man ska inte klaga.
Nej det är inte samma. TS panel har raka kanter. Din har fasade.Jenta skrev:
Du får nog tillverka en själv, blir mycket svårt att få tag på, för att inte säga omöjligt. Specialpanel det där.
Ofta hyvlade man upp, och gör än idag, specialpaneler till vissa serietillverkade hus och även andra objekt. Dvs. paneler som inte går att få tag på någon annanstans. Din panel, liksom TS, är förmodligen en sådan.
Tråden är gammal men... Vi lät bygga ett Sundbyholm från Götenehus 2010 med liknande T-panel med avfasade kanter. Tror panelen kallades P95. Ringde GH för några år sen och fick veta att de inte använde panelen längre och att de inte heller hade något kvar.