vanpire skrev:
Sätter golvsocklar på övervåningen. Ligger än så länge långt före snitt-tiden som sägs vara 7 år tills att sista listen är på plats. Eller är det bara en skröna?
Det är en skröna.
Det som gäller är 15 år alt strax innan försäljning.
 
  • Gilla
Hemmakatten och 10 till
  • Laddar…
tommib
Fotografen skrev:
Det är en skröna.
Det som gäller är 15 år alt strax innan försäljning.
Hela familjen bodde tre extra månader i barnens rum för att få listerna på plats i vårt sovrum innan vi flyttade tillbaka möblerna. Just för att undvika det där.... Tror att frun mest tyckte det var mysigt iofs....
 
MathiasS skrev:
Återkom med bild på den där om en månad. Då kommer det sitta 58 usbladdkablar lindade runt den där, intrasslat med 50-11 headsets och säkert något annat också.....
Risken finns!
 
Idag har jag kopplat in spottar i bastun och fiskat ner ett uttag till tvättstugan där extrafrysen ska stå :)


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
S
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte gjort med huset men saker till huset. Foder och salningslister och sånt.
2 timmars efter jobbet tog det. Går bra när det finns riktiga grejor.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Snyggt! Vilken spot är det? :)
 
alex86 skrev:
Snyggt! Vilken spot är det? :)
Hide-a-lite Heatspot-kit heter den. Det följer med 6st spottar, lite kablar och en driver. Vi använde bara 4st då bastun inte är så stor :)
 
  • Gilla
alex86
  • Laddar…
Börjar få färdigt i badrummet ! Spottar, fläkt och duschvägg kvar.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Primat i köket. Imorgon blir det flytspackling:wow:

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Fotografen skrev:
Det är en skröna.
Det som gäller är 15 år alt strax innan försäljning.
-Amen!

Men visst, 6år stämmer nog ganska bra för kök, allt som behövdes var en beg. Senco Fusion 18g till riktigt bra pris i mitt fall.
Klart på 3 dagar sen med mycket bad och båtåka och annat. :)
 
Ok, detta är inte dagens verk, men har varit så matt efter slutspurten så det har varit uppvilning sedan dess :).
Efter att ha levt med ett stökigt pyttekök så länge är jag helt euforisk över nya köket!

Första bilden är före detta köket i nuvarande skick. Ska bli ett whiskyskåp och en liten fåtölj där,och så småningom kanske en mer eldvisande vattenmantlad kaminhistoria istället för nuvarande kökspanna.

Vad gäller nya köket så var jag inte helt säker på att det rent estetiskt skulle se lika bra ut som det gjorde i mitt huvud. Varje gång jag beskrev för någon hur jag tänkt mig göra luckorna så förklarade jag lite defensivt "det kan ju förstås se helt knasigt ut". Men jag är så, så nöjd :)!

(Fönsterfodren är fortfarande omålade och temporärt uppsatta på bilderna, såg jag nu. Det är de inte längre.)

20160109_173819.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20151129_213759.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20151129_213746.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
CM1234 och 1 till
  • Laddar…
Imorse målade jag innertaket i hallen, sista vändan och det blev rätt bra med mycket färg.

Sen åkte jag till Bauhaus för att köpa en Lvp som var på rea. Men jag fick inte köpa den pga någon ny lag där man som köpare måste ange ett certifierings.nr på den installatör som ska installera pumpen.
Jag blev helt ställd och frågandes, hur fasen gör jag nu för jag hade inte valt vilken som skulle installera den. Ringde som en tok från Bauhaus men att få tag i en installatör kl 15.00 en lördag för ett certifierings.nr var omöjligt...

När blev det här en lag/regel? Snacka om att det blir krångligare att köpa en pump på ex rea och installera den långt senare... Jag blev iaf utan pump...:mad:
 
Idag har jag skruvat upp nya armaturer i garaget MEN jag borde ha kapat av fästena till nya porten som sticket ner istället..
Aj! :(

20160109_183441.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Flytspacklat !
Vad tror ni, ska man prima uppe på sedan? Fått lite olika besked. Ska ligga en vinylmatta sedan.

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
Crebel
  • Laddar…
P-plats skrev:
Idag har jag skruvat upp nya armaturer i garaget MEN jag borde ha kapat av fästena till nya porten som sticket ner istället..
Aj! :(

[bild]
Oj det där såg inte bra ut. Var på kroppen tog smällen?
Är allt bra med dig efter skadan?
 
fgo skrev:
Oj det där såg inte bra ut. Var på kroppen tog smällen?
Är allt bra med dig efter skadan?
Blev ett rejält jack mitt i pannan som nu är tejpat och omplåstrat.
En rejäl bula och huvudvärk men glad att man har sambo och vänner som är vana att hantera oss hemmapulare... ;)
 
  • Gilla
-RB- och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.