4 437 701 läst · 32 314 svar
4438k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Det påminner mig om när jag första gången hälsade på "ingifta" släktingar uppe i Dalarna.jojjeblom skrev:
De tittade storögt på oss när vi pratade om julgranspriser.
Julgran? Man åker ju bara ut några kilometer längs länsvägen, och stannar vid en granplantering.
Och så knips, knips, hade man fixat sig en julgran.
Nu är vi där här på den Halländska bonnvischan också.
Vi åker iväg en liten bit, stannar till vid någon ogallrad plantering,
och hjälper markägaren med gallringen.
Vi gör det gratis, som en väntjänst grannar emellan
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Precis så gjorde jag i vårt gamla hus. Jävlar vad överraskad jag blev.Yrrol skrev:
WTF-Moment.
Bytt tätningslist på ytterdörren, aningens smalare än den gamla = drag hela vägen på låssidan... Aja, fram med karmnyckel och justera, längst ner drog jag sönder gängerna i karmen så får bli nytt hål med karmskruv imorgon.
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 762 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 762 inlägg
Plockat ner virket (blivande golv) som vi inte hann arbeta med ifrån balkongen.. Golvet får vänta till våren! Lagt presenning över högen och hoppas det håller sig ok över vintern nu!
Även plockat ner byggställningen och plockat in den inför vintern..
Vintertid håller vi oss helst på backen tack
Även plockat ner byggställningen och plockat in den inför vintern..
Vintertid håller vi oss helst på backen tack
Rätat upp karmen till sidodörren i garaget.
Dörren som har irriterat mig i bara tre år nu, att jag måste sparka till dörren för att låskolven ska falla in på plats.
Så passade jag alltså på att dreva runt om då också, så det nu är det bara ut och invändig smyg och lister kvar då ...
Det kan hända att garaget blir klart innan jag går i pension, vi får se, vi får se ...
Dörren som har irriterat mig i bara tre år nu, att jag måste sparka till dörren för att låskolven ska falla in på plats.
Så passade jag alltså på att dreva runt om då också, så det nu är det bara ut och invändig smyg och lister kvar då ...
Det kan hända att garaget blir klart innan jag går i pension, vi får se, vi får se ...