Gick ut i störtskuren här vid 6-tiden och noterade att dagvattenrören inte hann hålla undan allt. Uppfarten är lite sönderspolad, så jag får väl gå ut med en skyffel och snygga till lite. Dock är jag övertygad om att många råkat mycket värre ut och fått in vatten i sina källare här i morse!

Satt sen och betraktade åskvädret, det var en konstant åskmullermatta, helt omöjligt att avgöra vilket dunder som hörde till vilken blixt!

ullberg
Även jag var ute en sväng i natt, när det öste på som värst tyckte jag det ändå var dags att stänga fönstren på lillstugan (normalt sett öppna från juni till september). Konstaterade också att det är hög tid att rensa hängrännorna, allra helst skulle jag gjort det igår eftermiddag...

Jävla pissdag -- och då är det inte ens lunch än...

Ösregn, tveksamt om man kan foga gaveln. Chansar, värmen kan ju inte komma den första morgontimmen? Jodå, 28grader fem minuter senare. Blandar bruk, inser att jag har fel bruk till fogsprutan. Kör ändå, går apdåligt. När bruket är slut i hinken och jag är dyngsur av svett spricker dessutom fogsprutan. Mao inget fogande på flera dagar och fogprojektet blir inte klart under semestern.

Nu skiter jag i det här idag, får lacka mina trösklar på sin höjd...

Eller sätt dej ute och njut av en öl, vissa dagar ska man bara inte göra något...

• Gilla
Fanjunkarn
  • Laddar…
D09
Tråkigt väder = en vända till tippen :)

Mår nästan ( bara nästan ) lika bra av att slänga saker som att köpa 👍

D09 skrev:
Tråkigt väder = en vända till tippen :)

Mår nästan ( bara nästan ) lika bra av att slänga saker som att köpa ��
Har tippen öppat på söndagar hos er? Det hade varit bra om våran hade öppet idag, en helg vagn med saker att slänga hemma...

MB77 skrev:
Eller sätt dej ute och njut av en öl, vissa dagar ska man bara inte göra något...
Fick bli stranden i stället, nästa grill ;-) Funkar nästan likabra som att foga tegel...

• Gilla
Fanjunkarn
  • Laddar…
holmberg87 skrev:
Har tippen öppat på söndagar hos er? Det hade varit bra om våran hade öppet idag, en helg vagn med saker att slänga hemma...
Det fattar jag inte heller. Det är ju på söndagar man vill slänga grejer! Helstängt.

holmberg87 skrev:
Här är alla två Halmstads-tipparna öppna varje dag när det är sommartid.
På "vintern" har en stängt på lördagarna och den andra på söndagarna.

Och de delar ut is-skrapor (heter det så? Som man skrapar rutorna med alltså)
med alla öppettider tryckta på.
Mycket praktiskt, för skrapan ligger ju alltid i bilen.

Service (y)

• Gilla
rodak och 1 till
  • Laddar…
Åh, tänk att ha en tipp som är öppen på helgen överhuvudtaget... ;)
Närmaste tippen är öppen sista lördagen varje månad tror jag det är, jag brukar i alla fall med kuslig precision jobba den helgen som det är öppet. Har en full kärra med skräp men den får vackert vänta tills måndag. :(

Skottat ut lera och sopat ut vatten ur garaget/snickeriet. Med tanke på att det bara blir värre för varje gång det regnar måste vi nog göra någonting åt slänten utanför förr snarare än senare.

D09
holmberg87 skrev:
Japp, finns gott om tippar här och bra öppettider :)

D09
Kört lite motorsåg och kapat stockar..

Ligger efter med jobbet men detta får bli nästa års omgång.

Massor kvar... Sen ska det klyvas med.

Testat klingan till röjsågen :)

Riktigt kul så jag slaktade lite på rodrennon ( eller vad den heter )

D09 skrev:
Riktigt kul så jag slaktade lite på rodrennon ( eller vad den heter )

blir som den gamla vitsen...

Sonen: pappa, är det en Ros?
Pappan: Nej min son det är en Rhododendron...
S: Hur stavas det???
P: Du har nog rätt, det är en Ros.... :p

• Gilla
Crebel och 2 till
  • Laddar…
Kände energin flöda, planerade och funderade på vad jag skulle göra..
Klev utanför dörren..kände bastukänslan..var svettig innan jag tagit mig nedför trappen..
När jag kom nedför trappen var energin borta..

..blev inget gjort idag..

Nu vankas tapasmiddag och filmen FROST!

• Gilla
Crebel och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.