Tvättat en halv gavel samt undersida av balkong inför målning. 1,5 gavel kvar. Tur att man inte har långsidorna att måla också (mexitegel).
 
Upptäkt att jag har getingar under pannorna precis ovanför altandörren. Gett dem en duvning getingsprej.
 
Åkt och returnerat lite byggmaterial som inte behövs i pågående projekt, fick några kronor insatta på kontot. Därefter hämtade jag min robot gräsklippare som hade varit på lagning, på vägen hem fick jag sms om att nätverks uttag och kablar hade kommit så stannade på utlämningsstället och plockade upp det. Väl hemma hade en leverans av golvvärme kommit. En bra dag helt enkelt. Dock har jag inget att skylla på längre så det e bara till att kavla upp armarna och ta tag i något.
 
Nyfniken skrev:
Just ja, 70-talet ringde. De vill ha tillbaka sin bardisk. ;)
Just så har vi i sommarstugan, fast den är från 50-talet :)
 
Måla dessa jä-la panelbrädor, tar de aldrig slut. Och varmt är det, ölen svalkar knappt. :)
 
P
Fixat några punkter på "kvartslistan" (Tar max en kvart att fixa)
  • Oljat träbänkarna i köket
  • Skruvat upp två lysrörsarmaturer i förrådet
  • Kollat batterier i väderstation och brandvarnare
  • Skurat av yttertrappan.
  • Hällt upp ett glas vin och tittat på när väghållaren fixat med vägen utanför.
 
Redigerat:
  • Gilla
Fanjunkarn
  • Laddar…
Fått samtal från banken, möte på måndag, höja vårt lån till 67% belåningsgrad, inga bekymmer sa hon på telefon, och bra ränta skulle vi få med.. en får väl se.. :)
 
Målat panelbrädor till balkongräcket. Bara en omgång till innan montering och sedan slutmålning 😃
 
Meckat med grunden till huset. Vvs är draget o nu sågas det för fullt i cellplasten. Hur fasen skall man hålla ordning på allt skräp..?

Har även suttit in den framtida altanen i solnedgången. Två lastpallar och en corona fixade känslan :)
 
Jobbat vidare med spånsugen till källarverkstan. Filterlåda och fläkt på plats samt kanal för returluft.

spansug1.jpg

Lådan som fläkten står på innehåller två patronfilter med total filteryta på ~42m^2. Nästa steg bilr montering av spånlåda och cyklon, kommer bli trångt i skrubben.
 
Vattnat mitt "enorma" potatisland på kvällskvisten. Getingarna är väck.
 
Kärrat ut drygt 8 ton bärlager. Perfekt arbetstemperatur idag med +30 grader i skuggan :)
 
  • Gilla
hantverkare1
  • Laddar…
Stormöte med Länsstyrelsen om strandskyddet.
Ja, igår kväll, alltså.

:banghead::banghead::banghead:
 
p.lundgren skrev:
Fixat några punkter på "kvartslistan" (Tar max en kvart att fixa)
  • Oljat träbänkarna i köket
  • Skruvat upp två lysrörsarmaturer i förrådet
Installerar du två lysrörsarmaturer på en kvart är du nog välkommen till vilken elfirma som helst... ;)
 
P
Alfredo skrev:
Installerar du två lysrörsarmaturer på en kvart är du nog välkommen till vilken elfirma som helst... ;)
:cool:

De är bara uppskruvade där de ska vara. De låg i vägen på arbetsbänken. Installationen får ske senare, t ex när kabelrullen ligger i vägen någonstans. Har det inte funnits ljus i det här förrådet sedan 1940 så lär det klara sig ett tag till...
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.