4 356 832 läst · 32 058 svar
4357k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Min hund älskar att tugga på dessa grisar o jisses vad det låter om dom när hon massakrerar dessa.Dalbotös skrev:Var en snabb sväng på Biltema idag, två underbara,ljuvliga barn stod vid högen med "hundleksaksgrisar" och tryckte på alla de kunde nå samtidigt. Föräldrarna stod bredvid och tittade med förtjusning på sina små monst... jag menar älskliga avkommor. Själv funderade jag på fullt allvar hur långt straffet kan bli för lite snabb inrullning av barn i silvertejp. Borde det inte snarare ha setts som en välgärning?
De där grisarna är helt makalösa till att låta jobbigt!
på midsommarafton började jag misstänka att kylen inte riktigt gjorde sitt jobb, på midsommardagen gick kylskåpet sönder helt, igår var affären öppen och vi köpte ett nytt kyl och fick såga av lite hyllor för att få in det, men igårkväll var vi klara!
idag gick diskmaskinen sönder....
vi har bott i huset i två månader (kan skratta lite åt det för det var gamla vitvaror och vi hade räknat med att ersätta dom inom en snar framtid..)
idag gick diskmaskinen sönder....
vi har bott i huset i två månader (kan skratta lite åt det för det var gamla vitvaror och vi hade räknat med att ersätta dom inom en snar framtid..)
Har börjat vår-röja i förrådet, hittar allt från sambons frimärkssamling(sambons barndomshem vi bor i) när hon var barn, till en antik gaslampa och en jäkla obehaglig docksamling, usch!
Stökigt ja, ska fixas när andra sektionen är uppe.
Rensat ena väggen, preppad för montering av skenor och hyllplan:
Uppmonterat, fyllt på med skit från andra hyllorna, förberett andra sidan för uppmontering:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppmonterat, fyllt på med skit från andra hyllorna, förberett andra sidan för uppmontering:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Brallan84 skrev:Har börjat vår-röja i förrådet, hittar allt från sambons frimärkssamling(sambons barndomshem vi bor i) när hon var barn, till en antik gaslampa och en jäkla obehaglig docksamling, usch!
[bild]
[bild]
[bild]
Logga in
Skapa konto
???
🙀🙀🙀
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Jag undrade också vad det var för hemska dockor
Kan säga att den där dockj*vlen förstört många nätters sömn. Har drömt(när jag var barn) att jag kommit hem och gått till mitt rum, där står den där dockan mitt i rummet helt stilla och när jag stått några sekunder så vrider han på huvudet o stirrar sådär på mig, USCH!
Blev ju itne bättre att syrran fick en docka i samma storlek som Chuckie!
😆😆😆😆😆😆😆Brallan84 skrev:Kan säga att den där dockj*vlen förstört många nätters sömn. Har drömt(när jag var barn) att jag kommit hem och gått till mitt rum, där står den där dockan mitt i rummet helt stilla och när jag stått några sekunder så vrider han på huvudet o stirrar sådär på mig, USCH!
Underbara filmer
Jag och barndomsvännen kollade alltid på dom när vi var "små" 😁😁😁
Lite som Djurkyrkogården och den lille "ungen" under sängen med rakbladet...
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
När jag var liten hade vi en sagobok som hade EN hemsk bild.
Boken var fin, med underbara bilder, men det var en bild som var väldigt skrämmande.
Man lärde sig var man skulle bläddra förbi utan att titta.
Det var något slags troll på bilden, och jag har aldrig förstått varför det ingöt sån skräck.
Kan fortfarande se trollet framför mig om jag blundar.
Boken var fin, med underbara bilder, men det var en bild som var väldigt skrämmande.
Man lärde sig var man skulle bläddra förbi utan att titta.
Det var något slags troll på bilden, och jag har aldrig förstått varför det ingöt sån skräck.
Kan fortfarande se trollet framför mig om jag blundar.
Fått nya grannar
Fem små krabater som är hemma själva hela dagarna medan föräldrarna är på jobbet...
Eftersom det är mitt hus så får man väl se dessa som hyresgäster
Får knacka på imorgon och lämna lite frön och 1:à hyresavin
Fem små krabater som är hemma själva hela dagarna medan föräldrarna är på jobbet...
Eftersom det är mitt hus så får man väl se dessa som hyresgäster
Får knacka på imorgon och lämna lite frön och 1:à hyresavin
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Frön? Vilka gårdsfester ni kan ha
Svalor? Gråsparvar? Sädesärlor? Blåmesar?
Vad jobbar föräldrarna med
Första månaden bor de väl gratis ändå...
Svalor? Gråsparvar? Sädesärlor? Blåmesar?
Vad jobbar föräldrarna med
Första månaden bor de väl gratis ändå...
Imorse var det en vägg här
Bara färgen som höll ihop brädorna.
Imorgon byta balk och bygga ny vägg.
Ser inte altför rolig ut efter en längre tids takläcka som jag visserligen fixade flera år sen men har inte givit mig på resultatet. Uppgraderar väggen även från nuvarande 70mm reglar och isolering till 120+45mm som resten av huset har.
Logga in
Skapa konto
Bara färgen som höll ihop brädorna.
Imorgon byta balk och bygga ny vägg.
Logga in
Skapa konto
Ser inte altför rolig ut efter en längre tids takläcka som jag visserligen fixade flera år sen men har inte givit mig på resultatet. Uppgraderar väggen även från nuvarande 70mm reglar och isolering till 120+45mm som resten av huset har.
Vet inte om jag vågar skriva deras ursprung, vill inte framstå som en rasbiologKnockOnWood skrev:
Men ska iaf se om jag kan ta ett kort på dom
Ska fråga föräldrarna vad dom bedriver för verksamhet
Verkar vara väldigt driftiga med sann entreprenörskap, men första hyran ska väl betalas i förskott?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ett jäkla liv blev det när jag knackade på och inte kunde jag se vad det var för krabater
Däremot en livlig troligtvis förälder i anslutning till huset
Blå/ grå mage och svart "rock"
( Snett bakom huset, th )
Logga in
Skapa konto