Kopplat in badrumsfläkten efter haft ett 127 mm hål sen i somras.
Tagit bort askhögen efter det uppeldade trädet.
planterat om dom förkultiverade plantorna.

Har ägnat helgen åt att bygga klart hydrauliken på traktorn inför sommarens grävande, men jag fick tummen ur och satte upp den lilla bilden i tv-rummet. :)

• DSCN1803.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Borrat hål i källarväggen för en vattenutkastare.

Diskuterat hur vi ska dra centraldammsugaren i huset och det verkar som om vi kommer överens oxkså ;-)

Moki skrev:
Diskuterat hur vi ska dra centraldammsugaren i huset och det verkar som om vi kommer överens oxkså ;-)
Hmm om du är karl så har hon lurat dig att tro att du tycker likadant som henne. Och om du är kvinna så har du lurat gubben att tycka likadant :p

Fotografen skrev:
Borrat hål i källarväggen för en vattenutkastare.
Jag kontrar med:

Borrat två hål i väggen.
Dragit rör från fördelaren, kallt och varmt.
Kopplat in rören.
Tvättat bil nr 1
Tvättat bil nr 2.

(y)

Och jag kontrar med:

Försökt få en förkyld 5-åring att ta det lungt.
Lagt golvvärmeslang och plåtar i nya hallen
Storstädat hela huset
Börjat vårkratta gräsmattan
Rastat hunden ett par gånger :p (ingen hus grej men om man inte gör det så blir det nog blött i huset)
Spelat lite med grabben :rolleyes:

Just det, jag har lyckats tappa halva avgassystemet på bilen också.
Den låter ganska mycket nu, ungen som gick förbi när jag startade den vid macken började grina. :)

MathiasS skrev:
Jag kontrar med:

Borrat två hål i väggen.
Dragit rör från fördelaren, kallt och varmt.
Kopplat in rören.
Tvättat bil nr 1
Tvättat bil nr 2.

(y)
Rörmokeriet smög sig pga att jag saknade en rörböj.
Gick ut i garaget och tappade oljan ur bakaxeln på sommarbilan, upptäckte sedan att jag saknar en kort förlängare för att kunna lossa påfyllningspluggen.
Får offra mig och åka till järnhandeln i veckan.:D

Kapat virket till tio små hus, imorgon skall dom monteras och på tisdag är det inflyttning. Det låter mer än vad det är men fåglarna blir glada:)

Fotografen skrev:
Rörmokeriet smög sig pga att jag saknade en rörböj.
Gick ut i garaget och tappade oljan ur bakaxeln på sommarbilan, upptäckte sedan att jag saknar en kort förlängare för att kunna lossa påfyllningspluggen.
Får offra mig och åka till järnhandeln i veckan.:D
Att tappa av innan man kollat att man får loss på fyllningspluggen är ju en klassiker. Antar att man måste göra misstaget för att verkligen lära sig att göra det i rätt ordning. Eller läsa om andras misstag...!

Om det är till någon tröst kan jag säga att utkast-installationen här var väl förberedd med alla rörpryttlar på plats, slangar kapade osv.

Städade bort lite skräp på vinden som förra ägaren hade lämnat.

76 getingbon, 3 tv antenner, en drös med lådor märkta, "Explosivt innehåll, Transportklass D, Vikt 185kg" och ett litet fint diagram på en bomb. Inget innehåll i lådorna..

Monterat nya Ido duschväggarna. Hängt upp högskåpet på badrumsväggen. Skruvat upp duschblandaren och takskivan. Beställt lite rördelar till tvättstället. Målat badrummsfönstret med Snickerifärg.

MathiasS skrev:
Att tappa av innan man kollat att man får loss på fyllningspluggen är ju en klassiker. Antar att man måste göra misstaget för att verkligen lära sig att göra det i rätt ordning. Eller läsa om andras misstag...!

Om det är till någon tröst kan jag säga att utkast-installationen här var väl förberedd med alla rörpryttlar på plats, slangar kapade osv.
Inte tokbrått med pluggen, inte besiktning förrän om tre veckor.

Har kuttat ner några träd som skulle bort vid ett gammalt uthus som ska rustas upp.

• Photo_3D4C7AE0-6C9C-F704-0495-E98875DC9930.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.