4 364 769 läst · 32 093 svar
4365k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Kopplat in badrumsfläkten efter haft ett 127 mm hål sen i somras.
Tagit bort askhögen efter det uppeldade trädet.
planterat om dom förkultiverade plantorna.
Tagit bort askhögen efter det uppeldade trädet.
planterat om dom förkultiverade plantorna.
Borrat hål i källarväggen för en vattenutkastare.
Och jag kontrar med:
Försökt få en förkyld 5-åring att ta det lungt.
Lagt golvvärmeslang och plåtar i nya hallen
Storstädat hela huset
Börjat vårkratta gräsmattan
Rastat hunden ett par gånger (ingen hus grej men om man inte gör det så blir det nog blött i huset)
Spelat lite med grabben
Försökt få en förkyld 5-åring att ta det lungt.
Lagt golvvärmeslang och plåtar i nya hallen
Storstädat hela huset
Börjat vårkratta gräsmattan
Rastat hunden ett par gånger (ingen hus grej men om man inte gör det så blir det nog blött i huset)
Spelat lite med grabben
Rörmokeriet smög sig pga att jag saknade en rörböj.MathiasS skrev:
Gick ut i garaget och tappade oljan ur bakaxeln på sommarbilan, upptäckte sedan att jag saknar en kort förlängare för att kunna lossa påfyllningspluggen.
Får offra mig och åka till järnhandeln i veckan.
Att tappa av innan man kollat att man får loss på fyllningspluggen är ju en klassiker. Antar att man måste göra misstaget för att verkligen lära sig att göra det i rätt ordning. Eller läsa om andras misstag...!Fotografen skrev:
Om det är till någon tröst kan jag säga att utkast-installationen här var väl förberedd med alla rörpryttlar på plats, slangar kapade osv.
Städade bort lite skräp på vinden som förra ägaren hade lämnat.
76 getingbon, 3 tv antenner, en drös med lådor märkta, "Explosivt innehåll, Transportklass D, Vikt 185kg" och ett litet fint diagram på en bomb. Inget innehåll i lådorna..
76 getingbon, 3 tv antenner, en drös med lådor märkta, "Explosivt innehåll, Transportklass D, Vikt 185kg" och ett litet fint diagram på en bomb. Inget innehåll i lådorna..
Inte tokbrått med pluggen, inte besiktning förrän om tre veckor.MathiasS skrev:Att tappa av innan man kollat att man får loss på fyllningspluggen är ju en klassiker. Antar att man måste göra misstaget för att verkligen lära sig att göra det i rätt ordning. Eller läsa om andras misstag...!
Om det är till någon tröst kan jag säga att utkast-installationen här var väl förberedd med alla rörpryttlar på plats, slangar kapade osv.