4 423 374 läst · 32 291 svar
4423k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Inte idag, utan igår.
Målat väggarna i blivande tvättstugan.
Det blev biltemas vita kök och våtrumsfärg med uppgiven glans 30. Täckte bra och luktade gott (jag såg inte ordet parfym i innehållsdeklarationen, men jag undrar allt ...), jag ger färgen 4+.
Har också lekt rörmokare där. Jag satt upp vattenmätarkonsollen i sin slutliga position och backventilen och inkommande anslutning.
Målat väggarna i blivande tvättstugan.
Det blev biltemas vita kök och våtrumsfärg med uppgiven glans 30. Täckte bra och luktade gott (jag såg inte ordet parfym i innehållsdeklarationen, men jag undrar allt ...), jag ger färgen 4+.
Har också lekt rörmokare där. Jag satt upp vattenmätarkonsollen i sin slutliga position och backventilen och inkommande anslutning.
Monterat takskivor och väggskivor i blivande tv-rummet.
Folierad spånskiva i taket och färdigfrästa och lackade mdf paneler på väggarna.
Vill ha något som kräver minimalt med arbete nu, är sååååååååååå less på att snickra.
Men detta är sista rummet iaf.
Folierad spånskiva i taket och färdigfrästa och lackade mdf paneler på väggarna.
Vill ha något som kräver minimalt med arbete nu, är sååååååååååå less på att snickra.
Men detta är sista rummet iaf.
Målat köket. Nu ska jag hämta mitt bortsprugna laserpass för att fonda upp en kaffebrun vägg.
Idag efter arbetsdagen så åkte jag iväg till karlstad och handlade prylar till huset på Torgnys trä, Jula, IKEA, Coop Bygg och Stuvbutiken.
Stack sedan hem och satte upp sista väggskivan i tv-rummet.
Städade sedan undan all skit i några timmar.
Lade sedan dit klickgolvet jag hade köpt och fick dit nästan alla lister och foder.
Målade även 2 fönster och murstocken i samma rum.
Blev klar kl 02:20. Ska bli skönt att sova nu. ZZZZZZzzzZZZzzzZZZZzZZZZ
Lade sedan dit klickgolvet jag hade köpt och fick dit nästan alla lister och foder.
Va tusan ... Det låter som att din arbetsdag var kl 0600 till 0800 och sen vidtog fritidsaktiviteterna med två avbrott för micrad Billys. :Oskalman1 skrev:Idag efter arbetsdagen så åkte jag iväg till karlstad och handlade prylar till huset på Torgnys trä, Jula, IKEA, Coop Bygg och Stuvbutiken.
Och även då hade det varit strongt jobbat. d^_^b
Grattis
(Jag hade inte ens hunnit med butikerna en eftermiddag :x)
Tack tack, skönt att det blev gjort igår.
Jag har gett mig f-n på att bli färdig innan jul så då får man ju ligga i lite.
Sista rummet i huset så när det är klart så är liksom huset klart, härligt att sätta punkt efter 3,5 års slit.
Och jag jobbade 06:00 till 15:30, med att meka Volvo hjullastare.
Men en paus där vid 23:00 med energidryck och potatissallad så gick jag som en duracellkanin över golvet.
Jag har gett mig f-n på att bli färdig innan jul så då får man ju ligga i lite.
Sista rummet i huset så när det är klart så är liksom huset klart, härligt att sätta punkt efter 3,5 års slit.
Och jag jobbade 06:00 till 15:30, med att meka Volvo hjullastare.
Men en paus där vid 23:00 med energidryck och potatissallad så gick jag som en duracellkanin över golvet.
Redigerat: