4 377 926 läst · 32 150 svar
4378k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Tömt ackumulatortankarna och stängt kranarna på värmebäraren och returen på pannan, ska skära bort laddomaten och börja kapa rör i pannrummet, i slutet av månaden är det dags för pannbyte igen. Denna gången blir det en modern pelletspanna som får flytta in där och min gamla vedpanna som jag satte in för 2 år åker till skroten.
Köpt mera kakel, fogskum m.m
Skulle köpa ett lås till dörren men 500kr för ett litet lås... Irriterande så jag ringde farsan ( som brukar spara gamla saker ) jajamensan 😄😄 ett gammalt lås med 1 nyckel he he
Brottats med ungar som inte vill sova, fast dom egentligen vill det... Dom vill nog mest bara bestämma :/
Monterat lås, fogskummat dörrar och kletat ner allt annat 😁
Kaklat nedersta raden i pannrummet och påbörjat nästa vägg.. 😄😄😄
Säkert hur snett som helst men skit i de ha ha
Skulle köpa ett lås till dörren men 500kr för ett litet lås... Irriterande så jag ringde farsan ( som brukar spara gamla saker ) jajamensan 😄😄 ett gammalt lås med 1 nyckel he he
Brottats med ungar som inte vill sova, fast dom egentligen vill det... Dom vill nog mest bara bestämma :/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västra Götaland
· 332 inlägg
Snofsigt med kakel i pannrummet.D09 skrev:Köpt mera kakel, fogskum m.m
[bild]
Det där är jag j-vligt avis på, ni skulle se mitt pannrum så förstår ni!D09 skrev:Köpt mera kakel, fogskum m.m
Skulle köpa ett lås till dörren men 500kr för ett litet lås... Irriterande så jag ringde farsan ( som brukar spara gamla saker ) jajamensan ett gammalt lås med 1 nyckel he he
Monterat lås, fogskummat dörrar och kletat ner allt annat
Kaklat nedersta raden i pannrummet och påbörjat nästa vägg..
[bild]
Några tips på hur man konverterar 100+ år gamla naturstensväggar med pulveriserande puts på, till sådana där fina kakelväggar?
Prydligt!Jovial skrev:
Köp en billig 230mm vinkelkap på jula så ska du se att det går undan! Jag kör med en Ferm + denna klinga:
http://www.jula.se/diamantklinga-230-mm-016153
och det funkar riktigt bra faktiskt. Betongsten är som smör, granit är lite segare men funkar även det utmärkt. Betongstenen kör jag rakt igenom från ena sidan, granitstenen kapar jag gärna från båda sidor.