Tömt ackumulatortankarna och stängt kranarna på värmebäraren och returen på pannan, ska skära bort laddomaten och börja kapa rör i pannrummet, i slutet av månaden är det dags för pannbyte igen. Denna gången blir det en modern pelletspanna som får flytta in där och min gamla vedpanna som jag satte in för 2 år åker till skroten. ;)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Fortsatt byta syll och timmer på ladugården

DSC_0301.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Crebel och 1 till
  • Laddar…
Jag har kommit en bit till på sonens lekstuga.
 
  • 1377460155195.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
buspojken och 3 till
  • Laddar…
Igår så blev allt upp och ner vänt. Skulle gjort massor av saker, men det gick inte alls som jag ville. Det enda som jag fick gjort var att klippa gräsmattan.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Köpt mera kakel, fogskum m.m

Skulle köpa ett lås till dörren men 500kr för ett litet lås... Irriterande så jag ringde farsan ( som brukar spara gamla saker ) jajamensan 😄😄 ett gammalt lås med 1 nyckel he he

Brottats med ungar som inte vill sova, fast dom egentligen vill det... Dom vill nog mest bara bestämma :/

Monterat lås, fogskummat dörrar och kletat ner allt annat 😁

Kaklat nedersta raden i pannrummet och påbörjat nästa vägg.. 😄😄😄
Säkert hur snett som helst men skit i de ha ha

ImageUploadedByByggahus.se1377550635.884419.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Crebel och 2 till
  • Laddar…
D09 skrev:
Köpt mera kakel, fogskum m.m

Skulle köpa ett lås till dörren men 500kr för ett litet lås... Irriterande så jag ringde farsan ( som brukar spara gamla saker ) jajamensan 😄😄 ett gammalt lås med 1 nyckel he he

Brottats med ungar som inte vill sova, fast dom egentligen vill det... Dom vill nog mest bara bestämma :/

Monterat lås, fogskummat dörrar och kletat ner allt annat 😁

Kaklat nedersta raden i pannrummet och påbörjat nästa vägg.. 😄😄😄
Säkert hur snett som helst men skit i de ha ha

[bild]
Snofsigt med kakel i pannrummet. :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Kapat och lagt de sista stenarna, tar sin lilla tid att kapa 50mm tjocka stenar med en 125mm vinkelslip.

PhotoGrid_1377629193169_zps337b77c5.jpg[/URL]
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
D09
Maxikatten skrev:
Snofsigt med kakel i pannrummet. :)
Har ingen erfarenheter av pannrum 😄

Hoppas inte det blir smutsigt 😉
 
Y
Påbörjat nya väggen till torkrummet. Dock hade alla lösliggande reglar hunnit skruva sig. Får köpa nya... :(
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Precis kommit hem från träningen och rastat vovven....

Gick i banorna om man skulle kakla lite men regeringen la in sitt veto 😂
 
Skruvat upp nya lysrörsarmaturer i garaget och bjudit min elektriker på kaffe o bulle.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09 skrev:
Köpt mera kakel, fogskum m.m

Skulle köpa ett lås till dörren men 500kr för ett litet lås... Irriterande så jag ringde farsan ( som brukar spara gamla saker ) jajamensan  ett gammalt lås med 1 nyckel he he

Brottats med ungar som inte vill sova, fast dom egentligen vill det... Dom vill nog mest bara bestämma :/

Monterat lås, fogskummat dörrar och kletat ner allt annat 

Kaklat nedersta raden i pannrummet och påbörjat nästa vägg.. 
Säkert hur snett som helst men skit i de ha ha

[bild]
Det där är jag j-vligt avis på, ni skulle se mitt pannrum så förstår ni! ;)

Några tips på hur man konverterar 100+ år gamla naturstensväggar med pulveriserande puts på, till sådana där fina kakelväggar?
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
thomasx skrev:
Det där är jag j-vligt avis på, ni skulle se mitt pannrum så förstår ni! ;)

Några tips på hur man konverterar 100+ år gamla naturstensväggar med pulveriserande puts på, till sådana där fina kakelväggar?
Med hjälp av Adobe Photoshop kanske ? :p
 
  • Gilla
Crebel och 1 till
  • Laddar…
Micro skrev:
Med hjälp av Adobe Photoshop kanske ? :p
Ja, det är ju ett alternativ, eller så bygger man nya väggar en deci innanför av sådana där fibo-trespo... (not)
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Jovial skrev:
Kapat och lagt de sista stenarna, tar sin lilla tid att kapa 50mm tjocka stenar med en 125mm vinkelslip.
Prydligt!

Köp en billig 230mm vinkelkap på jula så ska du se att det går undan! Jag kör med en Ferm + denna klinga:

http://www.jula.se/diamantklinga-230-mm-016153

och det funkar riktigt bra faktiskt. Betongsten är som smör, granit är lite segare men funkar även det utmärkt. Betongstenen kör jag rakt igenom från ena sidan, granitstenen kapar jag gärna från båda sidor.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.