4 364 732 läst · 32 093 svar
4365k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Nu är stroken nära. Jäkla jobbet kom emellan, hade planerat att klämma en timme på lunchen (hemjobb) men gick inte. Kunde i alla fall täcka det jag grundat med Jotun Drygolin. Slutade vid kl 18 och ber och hoppas på en hyfsat daggfri sen kväll/natt. Ser ut som att temperaturen ska funka ett tag till, nu är det helst 48 tim innan man målar över enligt databladet och jag tänkte försöka hålla det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad har ni gjort med era hus idag?Nötegårdsgubben skrev:
ibland egna, ibland andras. That’s life and shit happens
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter vad som känns som en evighet har vi förhoppningsvis fått tag på en leverantör som kan leverera glastaket till oss, och energinivån är lite högre igen. Det är mycket smått pill som ska fixas, men jag passade på att öppna en av sektionerna där det satt ett fönster, så att vi kan använda det som ingång under tiden det står ställning vid gaveln där dörren tidigare satt.
Det kommer att komma tillbaks fönster i alla sektionerna mellan pelarna, vi kom på lite sent att vi nog ville byta fönster också och att vi ville maximera ytan. Tacksamt nog tyckte inte kommunen att det behövdes ett bygglov även om ytan ändrades, drygt 25 cm på var sida. Måste säga att när det gäller bygglov verkar Helsingborg generellt sett vara trevliga.
Men vilken känsla när det öppnades upp.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 959 inlägg
Att gräva upp och frakta bort jordmassor går att göra, men med tanke på risken för spridning (5 mm rottråd kan räcka) så undviker vi det. Rekommenderat djup i yttre diket vid läggning av duken är 1.40 m.Jonatan79 skrev:
Skobyte och rengöring ett måste när vi beträder området där plantorna stod.