xdigger skrev:
Jäklar vad snyggt Crebel. Jag avundas ditt vackra rum! :) Ser helmysigt ut.

Jag måste även passa på att påpeka att fyfan va alla är duktiga, tänk om jag hade så mycket energi. ;) Jag har fått exsambon att klippa gräset, jag har dragit igång vattenspridaren på en kal fläck på gräsmattan(så ikväll). Och så har jag burit in lite pall och virke som jag sågat upp som ska in i pannan, astråkigt att såga upp pallar, får ni nångång sån skit, säg inte ja, säg nej!
Tack snälla :)! När jag blir lite trött på hur det ser ut i resten av huset så går jag in i sovrummet och njuter lite.
Tycker också att det är roligt att läsa om alla andras framsteg! Och pustar lite igenkännande när det inte går så bra...
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
xdigger skrev:
Jag har fått exsambon att klippa gräset
Jeez!
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
D09
Ägnat förmiddagen till att bättra på fallen i pannrummet, gipsa och skruva Osb i lilltjejens kommande rum.

Klurat på hur man egentligen ska ha det, sånt där som man ska göra innan ha ha

Haft totalt hjärnsläpp under dagen och varit överallt och ingenstans.

Tröstade mig med att se en extremt lång lastbil/trailer fastna i en rondell och tillsynes inte hade en suck till att komma framåt he he

Nya tag imorgon :)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Sådärja, lite rensing på tomten gjord, rättare sagt sågat upp mera pallar som ska eldas. Bäst att få tummen ur innan grannarna gnäller! ;)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Lagt 100m2 råspont på någon annans tak:x. men så är det, det kommer en dag då det är payback time, tänk på det alla ni som skriver inlägg typ "Köpt ett kråkslott, men inga problem, har många kompisar/släktingar som är villiga att hjälpa till...", det kommer en dag:cool:
 
  • Gilla
Enk Projektet och 2 till
  • Laddar…
xdigger skrev lastpost_right.png
Jag har fått exsambon att klippa gräset




Nyfniken skrev:
Jeez!
Ja, det var sannerligen en tuff insats :)! I'm impressed...
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
xdigger skrev:
Jag har fått exsambon att klippa gräset
Slutsats: vill du ha sambon kvar, klipp gräset själv.
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Byggt ett avställningsbord för grilltillbehör av lite överblivet tryckt virke och betongplattor. Städat undan virke sedan förra årets projekt. Rensat ogräs. Klippt gräsmattan. Dragit lite kabel i snickareboden. Och detta mellan lagning av lunch och grillmiddag och två turer till badsjön. Märks att semestern går in på sista veckan:)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Y
Trimmat längst väg, byggnader och trädgård.
Städat lite i garaget.
Varit och köpt en balk inför byggnadslyftet fast så hade affären slut på stämpar så blev inget lyft idag.
Diskat.
Deppat.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
pbengtsson skrev:
"Köpt ett kråkslott, men inga problem, har många kompisar/släktingar som är villiga att hjälpa till...", det kommer en dag:cool:
Och då har man inte en käft som hjälper till, var det så du menade? ;)
 
  • Gilla
pbengtsson
  • Laddar…
några tegelstenar på trappen satt helt löst, murbruket var som sand så de är återgjutna, lyft upp sjöstensplattor i gången, tagit bort all matjord(!) som var fyllnad mellan dom + gräset då, och lagt tillbaks o fyllt med smått grus/sand.hoppas att det räcker med typ ogräsbrännare nästa år... nu dricker av hemmagjorda ölen. riktig höjdare att brygga eget!
 
Vilka överraskningar man får ibland!
Det var en man med egna idéer som byggde och ägde huset innan mig!

Iaf idag skulle jag ta ner en hylla i hallen som skulle målas.
Hyllan satt i stålkonsoler som gubben svetsat ihop och igen så man inte kom åt skruvarna:what:
Fram med våld och verktyg, hyllan var ändå ful som stryk!
Skred till verket och i samma sekund brakar Helvetet ös i pannrummet innanför:eek:
Gubben hade borrat genom betongväggen och satt genomgående bult mellan hyllorna!
Detta syntes ju inte bakom den svetsade konsolen så när jag satte vinkelslipen hyllan i hallen så rasade hyllan innanför som hade säckar med flytspackel fix fog osv och alla verktyg till pannan:D
Ha ha jädra gybbe till och skrämmas:D
Edit: skrev som en kratta
 
  • Gilla
Appendix och 10 till
  • Laddar…
MTech skrev:
Gubben hade borrat genom betongväggen och satt genomgående bult mellan hyllorna!
Vilken tur han hade att det behövdes en hylla på andra sidan också..
 
  • Gilla
Totem och 2 till
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
Vilken tur han hade att det behövdes en hylla på andra sidan också..
Kunde ju lika gärna sätta en hylla där eftersom bultarna redan stack fram.
 
Har redan denna arla morgon latexat listfogar. Sen kommer det väl en dag någongång långt i framtiden då jag också skall måla dem.

Vi köpte en riktigt bra spikpistol till att sätta listerna med och den är jag ruskigt nöjd med. Kommer aldrig mer i hela mitt liv få för mig att spika lister för hand!!!
 
  • Gilla
Crebel och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.