Borde egentligen måla lite nu. Men åt fan med det! PS3, smågodis och en öl får det bli..
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Hann bara hem från jobb, sen full fart på gyllene tider konsert med min bättre hälft, tänk att man kommer ihåg alla texterna trots att de är snart 20 år sen man lyssnade på dem ;)
 
  • Gilla
Kromo och 2 till
  • Laddar…
sambon min har hunnit grunda ytterdörren ettvarv till medans jag skrapade och målade balkongdörren och lite andra snickerier på balkongen.

han även måla sista varvet på våra lister till matsalen och kökshallen
 
Idag har varit en produktiv dag där jag gjort klart stammen med avstick till entreplan, allt pressat å klart. Bara hoppas att jag inte missat nån koppling

uploadfromtaptalk1375310911825.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Å så hann jag med å visualisera inkopplingen mot värmepumpen och volymtanken... Givetvis blev jag tvungen å kompletteringsbeställa lite kopplingar...

uploadfromtaptalk1375311019944.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Montören och 1 till
  • Laddar…
Handlat material, rivit ner slasken, satt på 12xR15 kopplingar och avstängningskranar till vattner, rivit ner det hoplimmade avloppet. Skulle visst börja med socklarna också, blir kvällsarbete. I morgon kommer elektrikern och kan förhoppningsvis dra in en nolla i mitt perilex samt flytta det och ge mig ett separat uttag för ugnen.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Flyttat teleuttaget från hallen till sovrummet i syfte att flytta bredbandsgrejerna dit. Städat inför främmande. Grillat och druckit pilsner. :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Y
* Motorsågat bort fin-gran intill huset, samt lite annat bös längst med väggarna.
* Städat garaget
* Rengjort fågelbadet och gett dem rent vatten.
* Spacklat badrummet.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Landgång på vinden blev det äntligen i går och i dag. Nu kan man montera skorsten till kamin och dra kablar till parabolen här näst.

Jag fick göra en backe under takstolarna på två ställen för att kunna ta sig fram överallt på bekostnad av isolering. Nu är det 32 cm isolering på dessa ställen istället för 50.

Nu ett välförtjänt bad för att bli av med alt kliande isolerdamm.
 
  • SDC13408.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • SDC13410.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Mikael_L
Jag har satt de "sista"* golvlisterna i vardagsrummet idag.
Känns som att det måste uppmärksammas . :)



* Kanske lite av en definitionsfråga dock. Ev lite list mot köksön när den blir klar, + lite vid den flytande gränsen mot hallen återstår.
Men nu har jag bestämt att det är klart i v-rum, men att det finns kvar list att sätta i kök och hall ... :D
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Börjar med golv läggning i rum 2. ImageUploadedByTapatalk1375383133.057990.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Just ja. Hade en ventilations firma som flyttade mitt aggregat pga av den klåpare som satt ditt det inte visste vad han gjorde. Såhär såg det ut finn 1 fundamentalt fel. Fick då oxå reda på att det var från '84 inte 2002 som jag trodde. Blev rätt många tusen lappar fattigare idag. ImageUploadedByTapatalk1375383319.535942.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Vaktat ungarna... Helt slut

Sen hittade jag armeringsjärn som jag borrade ner i berget och försökte fästa ett gammalt stängsel i men det var trasigt..

Inspekterade gårdagens gjutning och den verkar ha blivit bra :)

Imorgon så ska pannans plats gjutas :)
 
Ändrat från tvåglasfönster till tvåplastfönster på lekstugan, inte så snyggt men allt ska målas sen och viktigaste är att ingen kan skada sig på glaset längre!
 
  • uploadfromtaptalk1375385142733.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
buspojken och 3 till
  • Laddar…
Handlat allt från inköpslistan jag skrev igår.
Tvättat av 3 fönster som stått utomhus under tak i 4 år och dragit i karmhylsorna som förberedelse för montaget.

Mer hann jag inte nu när man börjat jobba igen.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
ImageUploadedByByggahus.se1375438245.008144.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick ett ryck och körde sågen på altanen. Yttre delen ligger i skugga och tar tid att torka så trallen går ihop här. Jämför med den delen mot huset som alltid har sol (söderläge)
ImageUploadedByByggahus.se1375438441.855047.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.