Ramnemark Ramnemark skrev:
Börja renovera utan pengar är lite sketchy. Arga snickaren nästa? :crysmile:
Kollar precis gamla avsnitt. Såg fluxors inlägg och tänkte det du skrev men tänkte att jag inte ska mobbas ;)

Ser just nu avsnittet i säsong tre med fjortisarna som köpte en herrgård på 450 kvm ute i skogen. Han har inte ens körkort och leker mest med radiostyrt.... Jösses. Va klok man känner sig :D

@Fluxor Nu hoppas vi att du inte är så dum ;)
 
Appendix Appendix skrev:
Ser just nu avsnittet i säsong tre med fjortisarna som köpte en herrgård på 450 kvm ute i skogen. Han har inte ens körkort och leker mest med radiostyrt.... Jösses. Va klok man känner sig :D

@Fluxor Nu hoppas vi att du inte är så dum ;)
Vad är det för avsnitt?
 
Appendix Appendix skrev:
Kollar precis gamla avsnitt. Såg fluxors inlägg och tänkte det du skrev men tänkte att jag inte ska mobbas ;)

Ser just nu avsnittet i säsong tre med fjortisarna som köpte en herrgård på 450 kvm ute i skogen. Han har inte ens körkort och leker mest med radiostyrt.... Jösses. Va klok man känner sig :D

@Fluxor Nu hoppas vi att du inte är så dum ;)
Det tar rätt lång tid att få upp en buffert så man kan renovera löpande. Men är det något jag lärt mig på 7 års renoverande är det att det kostar minst dubbelt så mycket som man räknat. Det är tråkigt när man har pengarna, men det är nästan omöjligt om man inte har pengarna.

Men nu ska jag inte förstöra nåt.
Jag önskar lycka till :)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Börjat riva köket.

Observera inte all bråte, det är osorterat från flytten förra året...

Att göra: tilläggsisolera, förstora öppning mot matrum, installera golvvärme, byta fönster, komplett nytt kök, ny vattenmatning, eventuellt nytt avlopp.

Tidsplan: jättelång. Fattas jättemycket pengar och har jättemycket annat att göra.

Har ett till kök på övervåningen, så det ska nog inte gå någon nöd på oss.
Kommer gå fina fisken, ett steg i taget bara! (y):)

Se bara till att hela tiden ha pengar till steget du tar.. annars stannar allt upp och det blir lite tråkigt. Har man inte alla pengar i madrassen.. måste man verkligen hålla renoveringsandan på topp!

Tänka kreativt, ha koll på blocket och se till att ha lite kul längs vägen.. :) (Dvs skratta o gråta åt de där ofrånkomliga felen som dyker upp, som man inte planerat in!)

Lycka till :)
 
  • Gilla
Fadai och 2 till
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Vad är det för avsnitt?
Man som står bredvid en vit skåpbil på en snötäckt gata, med byggnader i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det tar rätt lång tid att få upp en buffert så man kan renovera löpande. Men är det något jag lärt mig på 7 års renoverande är det att det kostar minst dubbelt så mycket som man räknat. Det är tråkigt när man har pengarna, men det är nästan omöjligt om man inte har pengarna.

Men nu ska jag inte förstöra nåt.
Jag önskar lycka till :)
Det som jag tycker är mest skrämmande (som ändå har buffert och väldigt bra ekonomi) är hur sannslöst mycket allt med hus kostar. Känns som allt börjar på 20.000
Det är inte heller allt som man kan ersätta med eget arbete utan det är rena pengar som räknas för att man ska komma framåt. (Även om såklart mycket av det som sen ger trivsel när det akuta är klart; måla, golv, altan med mera går att göra själv)
 
rivit ut ett badrum i källaren och kopplat ur hopplöst dåligt elinstallation
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Börja renovera utan pengar är lite sketchy. Arga snickaren nästa? :crysmile:
Jag jobbar inget snabbare med pengar på kontot konstigt nog...
 
Jag är människa. Jag gör mycket dumt. Funderar just nu på vad för dumt jag kommer göra idag :thinking:
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Jag är människa. Jag gör mycket dumt. Funderar just nu på vad för dumt jag kommer göra idag :thinking:
Vad var det Anders (Arga..) kom fram till i var och vartannat avsnitt? :thinking:

Jo, "du har ju ingen plan..." ihop med öppen elcentral!!

Håller du koll på dessa två bör det gå bra för dig! ;)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Vad var det Anders (Arga..) kom fram till i var och vartannat avsnitt? :thinking:

Jo, "du har ju ingen plan..." ihop med öppen elcentral!!

Håller du koll på dessa två bör det gå bra för dig! ;)
Jo, jag har en plan. "Byt allt".

Har en ny Hager-central under trappan. Den är stängd. Förvisso ny i kartong...
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det tar rätt lång tid att få upp en buffert så man kan renovera löpande. Men är det något jag lärt mig på 7 års renoverande är det att det kostar minst dubbelt så mycket som man räknat. Det är tråkigt när man har pengarna, men det är nästan omöjligt om man inte har pengarna.

Men nu ska jag inte förstöra nåt.
Jag önskar lycka till :)
Men då har du/ni gjort andra val än det ni från början tänkt? Eller har det berott på ”optimistiskt tänkande” från början? (budgetmässigt)
 
Hämtade plåtarna idag (y)
Svart böjd plåt som ligger på ett golv, tänkt för köksrenovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(Bild på den till köket)
 
  • Gilla
Fadai och 2 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Men då har du/ni gjort andra val än det ni från början tänkt? Eller har det berott på ”optimistiskt tänkande” från början? (budgetmässigt)
Inga större förändringar men visst uppkommer det alltid saker man glömt eller att vissa grejer är dyrare än man räknade med.
Nu efter så många projekt kan jag räkna rätt bra men våran Walk-In trodde jag skulle kosta runt 10 000kr. Tror det slutade på 27. Att byta panel tänkte jag väll runt 50 men är nog på 110 nu. Att färg kostar mer än Heroin (typ) tänkte man inte innan man betalt drygt 35k för bara färgen :crysmile:.

Många bäckar små säger dem..........
 
  • Haha
  • Gilla
Johannes Carlsson och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Vad var det Anders (Arga..) kom fram till i var och vartannat avsnitt? :thinking:

Jo, "du har ju ingen plan..." ihop med öppen elcentral!!

Håller du koll på dessa två bör det gå bra för dig! ;)
Ett rum åt gången! Avluta det du påbörjar!
Inga verktyg utanför lådan!

:D

Edit: "NI MÅSTE JU PRAAAATA MED VARANDRA"
 
  • Haha
  • Gilla
kulle och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.