4 404 433 läst · 32 222 svar
4404k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Medlem
· Västmanlands
· 35 inlägg
Har testat plåtslageri för första gången.
Synd att jag inte gjorde det för två år sen när jag ökade på lutningen på taket och la ny papp. Mycket tegel som har frostsprängt, men det kanske är en anledning att lära sig mura också.
Synd att jag inte gjorde det för två år sen när jag ökade på lutningen på taket och la ny papp. Mycket tegel som har frostsprängt, men det kanske är en anledning att lära sig mura också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 321 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 321 inlägg
Installerat bevattningssystem. Både frun och jag tycker att det är dödligt tråkigt att vattna men vi vill odla saker och ha en fin trädgård.
Nu är det bara själva sprinklerdelen och droppslangarna som ska dit. Tills vidare blir det ett par välplacerade vattenspridare.
Nu är det bara själva sprinklerdelen och droppslangarna som ska dit. Tills vidare blir det ett par välplacerade vattenspridare.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu är lockbrädor helt klart. Ska ”frisera” takfallet nästa gång, fixa nockbräda och insektsnät, gå loss med kapskiva på skorstenen och fixa någon lös tegelsten, på med masonit, läkta osv osv.
Får nog 1-2 medhjälpare så då ökar farten. Har fått hockeyröv av allt springande upp och ner för stege/ställning då jag inte haft någon som kan skicka upp grejer mm. Väldigt träligt bara att få på presenningarna själv men snart är det klart.
Får nog 1-2 medhjälpare så då ökar farten. Har fått hockeyröv av allt springande upp och ner för stege/ställning då jag inte haft någon som kan skicka upp grejer mm. Väldigt träligt bara att få på presenningarna själv men snart är det klart.
Hyr du ställning eller har du köpt den?nikasp skrev:Nu är lockbrädor helt klart. Ska ”frisera” takfallet nästa gång, fixa nockbräda och insektsnät, gå loss med kapskiva på skorstenen och fixa någon lös tegelsten, på med masonit, läkta osv osv.
Jagköpte ett litet villapaket med en del extra delar så den där är 6 meter bred. Kostade 21500. Ska nog köpa på mig så jag täcker 9 meter tror jag, onödigt meckigt att hänga och klänga på gavlarna. Extremt skönt att kunna låta den stå i veckor och månader och jobba när tid, väder och lust infinner sigL Location skrev:
Igår, fixade vi/sambon krukorna runt huset
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 890 inlägg
Jag har dragit i en och annan spik i buktande treetexskivor på landet. Med andra ord, sitter det inte 100 spik/kvm från början går det bra att stödspika lite efteråt.