4 408 735 läst · 32 231 svar
4409k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Hittat min favoritleksak från barndomen , en amerikansk brandbil med fullt fungerande belysning och ljud ( ), samt brandstege, lärt dottern hur den fungerar , fjärr med sladd(!) som hon tyckte var märklig men kul. Nostalgi x100
Leksaker har åkt ”hiss” hela kvällen ...
Med vänlig hälsning, fremax
Leksaker har åkt ”hiss” hela kvällen ...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Med vänlig hälsning, fremax
Mer grävning. Ska fingräva för gjutning av kantbalk och fixa inför slutet av veckan, då vi hoppas kunna börja med det faktiska byggandet
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
I helgen gjorde jag klart barnens nya sovrum i sommarstugan. Har gjort delar till en platsbyggd våningssäng under någon veckas tid hemma i snickeriet. Mer om den i vad har du gjort med verktyg och maskiner-tråden. Nu var det i alla fall dags för montering.
Beslag på väggen:
På med sidan.
Rummet är för litet för att få in en fullängdssäng på båda hållen, så det får bli en lång säng nere och en lite kortare på tvären uppe. Alternativet var två korta sängar eller att bygga för fönstret. Nu tror jag det kan bli bra med förvaring under översängen.
Funktionskontroll:
Beslag på väggen:
Logga in
Skapa konto
På med sidan.
Logga in
Skapa konto
Rummet är för litet för att få in en fullängdssäng på båda hållen, så det får bli en lång säng nere och en lite kortare på tvären uppe. Alternativet var två korta sängar eller att bygga för fönstret. Nu tror jag det kan bli bra med förvaring under översängen.
Logga in
Skapa konto
Funktionskontroll:
Logga in
Skapa konto
Vackra träarbeten! Nästan som sovkojer på båtar.PNO skrev:I helgen gjorde jag klart barnens nya sovrum i sommarstugan. Har gjort delar till en platsbyggd våningssäng under någon veckas tid hemma i snickeriet. Mer om den i vad har du gjort med verktyg och maskiner-tråden. Nu var det i alla fall dags för montering.
Beslag på väggen:
[bild]
På med sidan.
[bild]
[bild]
Funktionskontroll:
[bild]
Två medstjälpare har inspekterat kvällens arbete.kashieda skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lite extra sten upptagen:
Logga in
Skapa konto
Har blivit hyfsat platt på drygt hälften av det som ska bli kallförråd. Här blir det runt 10 cm 8-16, 20 cm frigolit och sen en platta. Golvet här blir cirka 10 cm över omgivande gruset. En bonushittad sten väntar på upptagning.
Logga in
Skapa konto
Skönt att en får vila sig lite på jobbet imorgon...
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 243 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 243 inlägg
Fingrävt vidare inför att snickaren kommer imorgon bitti.
Det syns skillnad på varifrån den silade sanden kommer...
Sen kom grävaren förbi för att hämta en glömd tröja och tog ett snabbt tag. Det gick lite fortare än handgrävningen...
Har också lekt lite med stenkilar.
Logga in
Skapa konto
Det syns skillnad på varifrån den silade sanden kommer...
Logga in
Skapa konto
Sen kom grävaren förbi för att hämta en glömd tröja och tog ett snabbt tag. Det gick lite fortare än handgrävningen...
Logga in
Skapa konto
Har också lekt lite med stenkilar.
Logga in
Skapa konto
Inte idag men väl igår.
Sanerade grillen efter ett missöde i vintras..
Började med dammsugaren, slutade med PrickBort (avfettning) och vattenslang.
Grillen blev som ny, kan erkänna att jag slarvat en del med rengöring av droopplåt och byte av aluminiumform..
Stärkt att av detta fjuttades grillen på och lagomt när det var dags att lägga på kycklingfilén hörde man det bekanta ljudet av gasol som börjar ta slut..
Sanerade grillen efter ett missöde i vintras..
Började med dammsugaren, slutade med PrickBort (avfettning) och vattenslang.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Grillen blev som ny, kan erkänna att jag slarvat en del med rengöring av droopplåt och byte av aluminiumform..
Stärkt att av detta fjuttades grillen på och lagomt när det var dags att lägga på kycklingfilén hörde man det bekanta ljudet av gasol som börjar ta slut..