Har idag jobbat med det bästa verktyget, kroppen! Slängt in 10m³ ved i skjulet Ett vedskjul fyllt med staplad ved upp till taket, visande arbetsresultatet från att manuellt flytta 10m³ ved.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
Moddat frässvarvens drivsida som @Daniel_N"otursamt" råkade ha sönder för ett tag sen. Nu har den även försetts med drivknut, mest för att det blir mindre vobbelkänsligt och lättare att hålla skruvdragaren själv medan man rattar fräs med andra handen.

Edit. ...har även mekat ihop en lite stabilare infästning. Hårda träslag funkar att gänga direkt i ändträet, men förbandet va inte helt pålitligt. Nu skruvas denna bricka i ämnet, som en utanpåliggande gänginsats.

Modifierad frässvarvs drivsida med en ny drivknut och bricka för stabil infästning i ett träarbetsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Modifierad drivsida på frässvarv med ny infäst bricka och gänginsats på träpelare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
SimonThn och 3 till
  • Laddar…
Först lite fix med nattduksbordet för att hustrun inte ska klaga på att jag bara leker i verkstan.. Handsåg och skruvstäd som används för att arbeta med ett trästycke på ett arbetsbord i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen fortsatte jag med fler laxar iställe...

Trädelar till ett nattduksbord under konstruktion i en verkstad, ovanpå en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Solvskaftet och 2 till
  • Laddar…
Blev upptäckt..åter till nattduksbordet... Hyvel som jämnar träkant i verkstadsförvaring med spån och brädor i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
beqen och 11 till
  • Laddar…
Svängt ihop några fasta utag för tryckluft där det inte krävs så stora volymer. I alla fall väldigt smidigt att dra 8 mm nylonslang.
DIY-installation av fasta uttag för tryckluft och 8 mm nylonslang på en arbetsbänk med verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Verktygsbord med komponenter för tryckluft, verktyg och nylonslangar i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
iwe och 1 till
  • Laddar…
Bråkat vidare med innerdörr och låskistor... ;)
Rätt bra med en CNC-fräs ibland.

Dörrlåsdelar och träkloss bearbetad med CNC-fräs, på arbetsbord med spår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny och gammal låskista bredvid varandra på arbetsbänk, CNS-fräst precision mot sliten befintlig låskista.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Björn Melander och 4 till
  • Laddar…
Demonterat och börjat flytta iväg en såg
Demonterad bordssåg delvis flyttad från sin plats i ett verkstadsutrymme med spån och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Demonterad röd sågmaskin på en pall nära en dörröppning med elsladd och olika föremål runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nanowire och 2 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Demonterat och börjat flytta iväg en såg
[bild] [bild]
Förlora en så står dig tusen åter (y):D
 
Stått o tittat på när ful-CNCn på jobb fräst delningsskiva till frässvarv 2.0.... som kommer få en egen tråd vad det lider. Materialet är 20mm akryl som jag förbarmade mig över från nån sopcontainer på förra jobbet. Att den är röd har inget med nån fix pimp-version-idé att göra, plattan råkade bara ha den färgen.

CNC-maskin fräser en röd akryldelningsskiva med spånor runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Röd akryldelningsskiva med precisionsfrästa hål och urtag, ligger på CNC-maskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Att den är röd har inget med nån fix pimp-version-idé att göra, plattan råkade bara ha den färgen.
Säkert. Vi säger så :geek:
 
  • Gilla
mkristensson och 3 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Stått o tittat på när ful-CNCn på jobb fräst delningsskiva till frässvarv 2.0.... som kommer få en egen tråd vad det lider. Materialet är 20mm akryl som jag förbarmade mig över från nån sopcontainer på förra jobbet. Att den är röd har inget med nån fix pimp-version-idé att göra, plattan råkade bara ha den färgen.

[bild]

[bild]
Du har glömt att rita ut z-axeln ...
 
  • Haha
  • Gilla
Christoffer85 och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
@Ola C Finns det någon projekttråd på din CNC? :)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
@Ola C Finns det någon projekttråd på din CNC? :)
Inte min, den är jobbets. Köpte av nån nerlagd verkstad för ett par år sen. Tror den är ett hemmabygge.
 
richardtenggren
Ola C Ola C skrev:
Inte min, den är jobbets. Köpte av nån nerlagd verkstad för ett par år sen. Tror den är ett hemmabygge.
Fusk! :)
 
Monterade expansionsbeslag på två stycken fasta hyllplan.
Nu kan jag låta verktygssatsen ligga kvar på "hyllplanet" även när jag öppnar den. (y)

Verktygsskåp med expansionsbeslag på fasta hyllor i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två fasta hyllplan i en verkstad med monterade expansionsbeslag, verktygslådor på hyllorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-druvan och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.