4 130 553 läst ·
21 104 svar
4131k läst
21,1k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Sant, hade en bit björkplyfa som räckte till ena sidan, men behöver ändå ha det till lådorna. Har fått någon fix idé om att det är det enda möjliga alternativet att bygga lådor av 😅 18mm sidor och 6mm bottenZ z_bumbi skrev:
När jag hade trasiga fjädrar på vår Megane köpte jag ”allt” nytt så jag kunde byta kompletta fjäderben. Tyvärr gick ett lager sönder vid montering så jag fettade om ett av original-lagren och monterade, så det gick inte riktigt så smidigt som jag hade tänkt mig.FredrikR skrev:
Kul sammanträffande så bytte jag fjäderbenslagren idag. Använde denna fjäderkompressor från Vevor, med bra resultat (och trygg känsla)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hittade komplett beg. fjäderben i Ludvika, får bli det på måndag. 😔🙂J JBir skrev:När jag hade trasiga fjädrar på vår Megane köpte jag ”allt” nytt så jag kunde byta kompletta fjäderben. Tyvärr gick ett lager sönder vid montering så jag fettade om ett av original-lagren och monterade, så det gick inte riktigt så smidigt som jag hade tänkt mig.
Kul sammanträffande så bytte jag fjäderbenslagren idag. Använde denna fjäderkompressor från Vevor, med bra resultat (och trygg känsla)
[bild]
När bilskruvandet stötte på patrull fick det bli snickring istället.
Golvsockel på altanen.
Maui hjälpte till och kontrollerade att allt gick rätt till. 😻
Golvsockel på altanen.
Logga in
Skapa konto
Maui hjälpte till och kontrollerade att allt gick rätt till. 😻
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Gjorde ett ryck för att rensa upp i mitt arbets- och projektrum. Köttigt bord på 180x100 cm, en plyfaskiva på väggen för att kunna sätta upp lite vad som helst. Har ett antal sortimentsskåp till som ska upp. Sedan har jag för första gången i mitt vuxna liv ett ställe att pilla på som inte är temporärt! Där kommer det bli legobygge, sömnad (både läder, canvas och tyg), elektronik och alla de där irriterande grejerna som bara måste fixas medelst pill.
Laserskäraren i bild ska in i ett dragskåp, ett gammalt kallskafferi som ansluter till utrymmet, som praktiskt nog har en ventil där man kan köra en fläkt. Där kan 3d-printrarna bo också.
Laserskäraren i bild ska in i ett dragskåp, ett gammalt kallskafferi som ansluter till utrymmet, som praktiskt nog har en ventil där man kan köra en fläkt. Där kan 3d-printrarna bo också.
Logga in
Skapa konto