14 711 läst · 97 svar
15k läst
97 svar
Vad har du för onyttofordon?
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 311 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 311 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 311 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 311 inlägg
Ett annat av mina fordon som kanske någon vill kalla onyttofordon men brukar användas när vi skall åka och bada t.ex.
Sedan går den bra att åka till Coop och handla med också.
Går fint att köra på fosilfri HVO100 också.
/ Patrik
Sedan går den bra att åka till Coop och handla med också.
Går fint att köra på fosilfri HVO100 också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
/ Patrik
Den måste ha varit rejält före sin tid om den kan laddas via typ 2-uttag. Eller har du moderniserat den?Patrik440 skrev:
De här hojarna:
Katanan köpte jag enbart för att uppkörningen krävde en hoj med minst 50 kW motoreffekt, vilket den klarar med marginal. Nu är uppkörningen klar, så är det någon som vill köpa en kanonfin Katana så är den till salu billigt.
Logga in
Skapa konto
Katanan köpte jag enbart för att uppkörningen krävde en hoj med minst 50 kW motoreffekt, vilket den klarar med marginal. Nu är uppkörningen klar, så är det någon som vill köpa en kanonfin Katana så är den till salu billigt.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 484 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 484 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 311 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 311 inlägg
Medlem
· Korpilombolo
· 3 351 inlägg
Två cyklar som bara står till ingen nytta
Pendlarcykeln eftersom vi inte jobbat på kontoret på över ett år och racern eftersom gruppcykling känts olämplig senaste året. Ingen miljöförstörelse så de kanske inte platsar om det var ett kriterium.
Pendlarcykeln eftersom vi inte jobbat på kontoret på över ett år och racern eftersom gruppcykling känts olämplig senaste året. Ingen miljöförstörelse så de kanske inte platsar om det var ett kriterium.
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 311 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 311 inlägg
Verktygstokig
· Västerbotten
· 647 inlägg
Pro rmk 850 (skoter)
Polaris sportsman (fyrhjuling)
Kawasaki 250 (cross)
Polaris sportsman (fyrhjuling)
Kawasaki 250 (cross)
Det enda riktiga onyttofordonet jag har är en Nordstiernan cykel som var mycket sportig en gång i mitten på 30-talet då morfars bror köpte den som ny. Han hörde till dem som blev instängda i den där olycksaliga korsun vid Summa så han fick tyvärr ingen långvarig nytta av sin satsning men cykeln lever än.
Paketcykeln av märket Pyrkijä med tre hjul och låda fram är i stort sett ett onyttofordon just nu för tillfället men den har gjort nytta för sig under många långa perioder sedan den anskaffades i början på 50-talet. Senast för några år sedan var det en period då jag använde den flera gånger i veckan och den sparade in mycket onödig bilkörning.
Säkert kommer det fler sådana perioder men just nu har jag inga passliga körslor för den.
Paketcykeln av märket Pyrkijä med tre hjul och låda fram är i stort sett ett onyttofordon just nu för tillfället men den har gjort nytta för sig under många långa perioder sedan den anskaffades i början på 50-talet. Senast för några år sedan var det en period då jag använde den flera gånger i veckan och den sparade in mycket onödig bilkörning.
Säkert kommer det fler sådana perioder men just nu har jag inga passliga körslor för den.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 423 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 423 inlägg
Jag äger tyvärr inte något onyttofordon men visst går det att ha lite roligt på gammskotern även fast det är ett rent arbetsfordon
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Usch vilken jobbig tråd att läsa när jag påminns om mina egna 7, eller 8 motoriserade fordon som används alldeles för sällan och nog får betraktas som onyttofordon.
Bra namn för övrigt, ger dem en status som motiverar kostnaden att ha dem i drift.
Bra namn för övrigt, ger dem en status som motiverar kostnaden att ha dem i drift.