5 474 läst · 17 svar
5k läst
17 svar
Vad gör röret och varför droppar det?
Påfyllningsventilen var inte helt åtdragen. Drog åt igår varpå droppandet minskade tydligt men har inte helt försvunnit. Kanske finns lite övertryck kvar i systemet, avvaktar lite och ser.T Turbin skrev:
Tack för alla svar, till stor hjälp!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns ett äldre expansionskärl som är urkopplat på vinden och någon slags isolerad behållare med ett rör som går uppåt som jag antar är ett expansionskärl? Svårundersökt då vinden är trång och man måste åla sig fram över isolering med ficklampa Svårt att fota med.samlarpådetmesta skrev:Kolla som sagt att expansionskärlet är helt och att påfyllningen sluter tätt. Jag skulle vidare kolla om expansionskärlet är ordentligt isolerat. Jag bodde tidigare i ett hus där de hade slarvat med uppvärmning. Expansionskärlet sprack och orsakade vattenskador. Expansionskärlet byttes, men isoleringen återställda aldrig.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Liknande trådar
-
Varför ser det ut som det gör i mätarskåpet?
El -
Varför gör montören så här?
Badrum -
Varför gör folk så med staketet!?
Övrigt Off Topic -
Varför lyser den gröna lampan på min Biomatic 20+ innan den har tänt, och tänder gör den inte
Ved, Pellets, Flis -
Varför rinner inte vattnet undan i handfatet men gör det när jag lyfter ut slangen från avloppsröret?
Vatten & Avlopp