S Skandiamannen skrev:
Kan du inte ringa förre ägaren och fråga?
Har frågat med de visste inte. Bra tips annars

T Turbin skrev:
Troligen är rör 3 anslutet till ett öppet expansionskärl på vinden.
Och eftersom det droppar så betyder det att ventilen som du fyller värmesystemet med inte är riktigt stängd eller otät
Mvh
Tony
Påfyllningsventilen var inte helt åtdragen. Drog åt igår varpå droppandet minskade tydligt men har inte helt försvunnit. Kanske finns lite övertryck kvar i systemet, avvaktar lite och ser.

Tack för alla svar, till stor hjälp!
Påfyllningsventil med blå vred monterad på en vit rörledning mot en vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
kulle
  • Laddar…
samlarpådetmesta samlarpådetmesta skrev:
Kolla som sagt att expansionskärlet är helt och att påfyllningen sluter tätt. Jag skulle vidare kolla om expansionskärlet är ordentligt isolerat. Jag bodde tidigare i ett hus där de hade slarvat med uppvärmning. Expansionskärlet sprack och orsakade vattenskador. Expansionskärlet byttes, men isoleringen återställda aldrig.
Finns ett äldre expansionskärl som är urkopplat på vinden och någon slags isolerad behållare med ett rör som går uppåt som jag antar är ett expansionskärl? Svårundersökt då vinden är trång och man måste åla sig fram över isolering med ficklampa :rofl: Svårt att fota med.
Mörk och trång vind med synligt äldre expansionskärl och ett rör som sträcker sig från behållaren uppåt.
Skapa konto
Dimmigt foto av ett isolerat expansionskärl på en trång vind med rör som sticker ut.
Skapa konto
Äldre expansionskärl och isolerad behållare på en trång vind med synlig isolering och träbjälkar.
Skapa konto

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.