3 638 läst · 22 svar
4k läst
22 svar
Vad gör ni med låsringarna?
För att du skrivit om det, eller köpt?Cheesen skrev:
Jag köpte för många år sedan 2 stycken hängmattor från Amazon.de. Efter det fick jag reklam för olika hängmattor typ varje månad. Typisk produkt som när man väl börjat köpa, så kommer man fortsatta att köpa regelbundet… eller också inte.
Edit: Ser nu att du verkar köpt. Samma sak alltså. Sällanköpsgrejer som de tror funkar som droger eller nått
När jag började min mekarkarriär som tonåring hade jag ingen låsringstång, vilket ledde till mycket ilska.
Sedan dess har jag köpt varje billig kvalitets-låsringstång jag hittat på loppisar och veteranmarknader. Nu 30 år senare har jag 15-20 olika låsningstänger och äntligen finns faktiskt alltid rätt tång tillgänglig när man springer på en låsring.
Sedan dess har jag köpt varje billig kvalitets-låsringstång jag hittat på loppisar och veteranmarknader. Nu 30 år senare har jag 15-20 olika låsningstänger och äntligen finns faktiskt alltid rätt tång tillgänglig när man springer på en låsring.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 353 inlägg
Det var inte tillåtet att snitta kolven.mowatom skrev:
(Jag hade en kapad kolv i förhoppning att det skulle se ut som en osnittad kolv om man skulle råka ut för en meksugen farbror blå).
Min pappa hade en liten "radiotång" med smala spetsar som man kunde dra ut låsringen med. Inget flög iväg vad jag minns.
Biltema säljer väl billiga låstingstänger nuförtiden för vanliga "segersäkringar". Ingen stamkund men ibland passerar jag deras gigantiska korvmoj.
https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/tanger/lasringstanger/lasringstangssats-4-st-2000016795
Japp, kapad kolv funkade bra på Zündapp iom att de var så långa. Modellen helt utan öron (bara som ett C) i runt fjäderstål drog man fan inte ut med ngn tång. Jag vet faktisk inte 37 år senare hur det var tänkt, då har jag ändå plockat extremt mkt med 2-taktsmotorer.imported_Benno skrev:Det var inte tillåtet att snitta kolven.
(Jag hade en kapad kolv i förhoppning att det skulle se ut som en osnittad kolv om man skulle råka ut för en meksugen farbror blå).
Min pappa hade en liten "radiotång" med smala spetsar som man kunde dra ut låsringen med. Inget flög iväg vad jag minns.
Biltema säljer väl billiga låstingstänger nuförtiden för vanliga "segersäkringar". Ingen stamkund men ibland passerar jag deras gigantiska korvmoj.
[länk]
Det går bra med en korslaser på stativ som är invägt som man kan rotera lasern på 360 grader och sen glida runt med tumstock och laserglasögon på så ser jag iallafall med min 10åriga röda HILTI laser minst 200m. Använder rotationslasern med mottagare,käpp och gjutplatta när det gjuts valv men annars alltid någon HILTI el dylik korslaser och ljusterbart magnetfäste och bygger mej 4våningshus och uppåt.
Mindre känsliga för stötar inbillar jag mej. Mycket mer som kan skeva ur när det roterar och levelerar hela tiden så hyravtal med cramo för dom skickas på kalibrering stup i kvarten.
Mindre känsliga för stötar inbillar jag mej. Mycket mer som kan skeva ur när det roterar och levelerar hela tiden så hyravtal med cramo för dom skickas på kalibrering stup i kvarten.
Produkter som diskuteras i tråden