Värst vad många det är som är intresserade av låsringar?? Vad är det ni sysslar med? :)

• Haha
  • Wow
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
nimhed nimhed skrev:
Värst vad många det är som är intresserade av låsringar?? Vad är det ni sysslar med? :)
:rofl: ja det är ju inte så ofta jag behöver en låsringstång. Men varje gång jag behövt en så har jag önskat att jag hade en.
Här om veckan så reparerade jag en misskött kap och gersåg, som jag fick från mitt jobb. Då fick jag hitta på en lösning till att få dit låsringen igen. Att få bort den var inga problem men montera tillbaka den var lite knepigare :rofl:
Hand håller cirkelpass mot träbit på arbetsbänk med hål. Precision, hantverk, mätverktyg, arbetsyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
  • Haha
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Cheesen
nimhed nimhed skrev:
Jag filade till min låsringstång som farsan köpte 1988 för att passa en ring till jordfräsen i somras... Så nu passar den bara den ringen.
Jag kan ju inte påstå att jag använt den nå många gånger men visst händer det.
Tvättmaskin 1988
Drivaxel, bilen 1995
Cykel 2006
Röjsåg 2013
Och nu jordfräsen...
Tror nog kittet betalar sig, men det lär nog ta några år...

• Gilla
BjörnJonsson och 5 till
  • Laddar…
Jag förstår inte frågan. Menar du att där måste vara ett direkt samband mellan köp och användningen i närtid. Jag menar att jag har köpt brandsläckare som jag använder mer sällan.

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
JockeÅgren och 4 till
  • Laddar…
Cheesen
Jamen visst är det så, den som har mest verktyg när man dör vinner!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Och den som har flest oanvända verktyg när han eller hon dör, får vita vingar och guldstjärna...

//Ronnie

• Gilla
MagHam och 1 till
  • Laddar…
Och vad händer med tjuven som stal alla mina verktyg en natt ? Han har ju fler verktyg än jag just nu...:(

Patrik440
Lite större modell...

Skruvmejsel på rostig metalldel, omgiven av skruvhål, möjligen underhåll eller reparation.
Skapa konto

Oorganiserad verkstad, oljehaltiga objekt, röd fläkt, svart behållare, rörstumpar, blåa band, trägolv, verktyg.
Skapa konto

I InsidersUnited skrev:
Och vad händer med tjuven som stal alla mina verktyg en natt ? Han har ju fler verktyg än jag just nu...:(
Han hamnar på en speciell plats i helvetet. Tror det är på samma våningsplan som kvinnorna som inte hjälper andra kvinnor har sin plats.

• Älska
  • Gilla
InsidersUnited och 3 till
  • Laddar…
Om jag ser mig omkring i dagens värld så måste det bli till många särskilda platser med förhöjd temperatur i helvetet. Antagligen måste dom bygga till och hoppas dom får bygglov snabbt.

• Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Om jag ser mig omkring i dagens värld så måste det bli till många särskilda platser med förhöjd temperatur i helvetet. Antagligen måste dom bygga till och hoppas dom får bygglov snabbt.
När man hängt ett tag på forumet så verkar det som de flesta bygglovshandläggare hamnar där, så det ska nog gå igenom.

• Haha
Korvgubbe och 1 till
  • Laddar…
Säger bara låsringstång = Milbar.
Finns ingen mening att ha 10 olika tänger..

Låsringstänger behöver man ha. Många olika. Låsringar finns ju litet överallt på traktorn och bilen och snickerimaskinerna. Allt som används nöts och behöver repareras ibland.

Den svårast åtkomliga låsringen jag har finns på variatorn på matarverket på vertikalfräsen. Det finns ingen köpt låsringstång som passar och det går inte att koma åt med någonting annat än en riktig låsringstång. Då jag bytte lager i matarverket smide jag en speciell tång för ändamålet av en avbruten spiralfjäder från en bil.

• Gilla
MagHam och 3 till
  • Laddar…
A
Man minns med vånda låsringarna på Zündapp kolvringsbulten, i synnerhet den modellen helt utan öron. "Pffoooooiiing" Var tog den vägen? :crysmile:

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
MaxHugo
H heimlaga skrev:
Låsringstänger behöver man ha. Många olika. Låsringar finns ju litet överallt på traktorn och bilen och snickerimaskinerna. Allt som används nöts och behöver repareras ibland.

Den svårast åtkomliga låsringen jag har finns på variatorn på matarverket på vertikalfräsen.
Finns inget värre när personen före, har satt låsringen på fel håll och det är en invändig låsring.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.