Är det ett fint fågelbad i betong som står längst till höger i bild?
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Karlia
Fågelbad /kattbad.. Jag tror att det kommer fungera, trädgårdsland ska jag gräva upp hitom gången. Fast nog inte hela vägen. Blommor vill jag ju ha också.

När fågelbadet var nytt - Svea kontrollerar allt så livet fungerar här.

En katt som utforskar ett tomt fågelbad omgivet av gröna växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 1 till
  • Laddar…
Jättefint! Tänk på att lägga stenarna där du verkligen har tänkt att gå. Hihi. Man har ju en tendens att ta genvägar genom livet och det gäller nog också stengångar. ;) Så du inte trampar ner gräsmattan jämte menar jag. :rofl:
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Fågelbad /kattbad.. Jag tror att det kommer fungera, trädgårdsland ska jag gräva upp hitom gången. Fast nog inte hela vägen. Blommor vill jag ju ha också.

När fågelbadet var nytt - Svea kontrollerar allt så livet fungerar här.

[bild]
Åh så fint! Både katt och bad.:love:
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Karlia
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Jättefint! Tänk på att lägga stenarna där du verkligen har tänkt att gå. Hihi. Man har ju en tendens att ta genvägar genom livet och det gäller nog också stengångar. ;) Så du inte trampar ner gräsmattan jämte menar jag. :rofl:
Jag kommer att göra trädgårdsland hitom gången, så tänker att jag inte ska gå där oavsett. Än så länge har jag bara lagt ut stenarna, får se hur jag justerar dem. Vill att de ska fortsätta cirkeln från trallen jag kapade förra sommaren. Och som sagt, det är en pytteradhusträdgård, väldigt liten yta. Mitt mål är att så småningom få bort gräsmattan alternativt ha en pyttebit.

Kanske dags att ta upp ritningen igen
 
Karlia Karlia skrev:
Jag kommer att göra trädgårdsland hitom gången, så tänker att jag inte ska gå där oavsett. Än så länge har jag bara lagt ut stenarna, får se hur jag justerar dem. Vill att de ska fortsätta cirkeln från trallen jag kapade förra sommaren. Och som sagt, det är en pytteradhusträdgård, väldigt liten yta. Mitt mål är att så småningom få bort gräsmattan alternativt ha en pyttebit.

Kanske dags att ta upp ritningen igen
Det blir kanon! Du får fixa fram en drönare sen så man kan få se resultatet uppifrån. ;):p
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Om du har provgått lite fram och tillbaka och gärna med något i händerna också så blir det nog bra. Det är ju inte värre än att du justerar det i efterhand om det visar sig att någon ligger tokigt.

Kommer bli fantastiskt fint. Och kul med trädgårdslandet också.

Jag håller med om gräsmattan, i en liten trädgård är det verkligen onödigt. Gräsmattan är ju det som kräver mest jobb och ger minst tillbaks.

Jag har bara en liten bit gräsmatta kvar i min lilla trädgårdn och den minskar hela tiden. Nu senast genom en smidig metod. Jag håller på att göra en prärieinspirerad äng, även kallad pängen under ett körsbärsträd genom att helt enkelt bara gräva upp en grop där jag vill plantera. Gräset får växa mellan plantorna för att ge präriekänsla. Det är smalbladigt gräs men helt vanlig gräsmatta alltså. Det blir sirligt och glest gräs och perenner som är lite stadigare. Jag har testat tidigare på ett annat ställe och jag blev nöjd så nu gör jag det igen och på hela den delen av gräsmattan som är under trädet. Jag har även fått en ekgren som jag lagt tid och den är nu full med insekter. Det är alltså ett insektshus. Min totala fastighet är 426 kvm. Men vi har rätt mkt parkering och garage och så huset så klart, så jag har verkligen inte stor trädgård.

Fast förlåt, det här skulle ju handla om dina fina plattor och trädgårdsplaner. :love:
 
  • Gilla
Karlia och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Å, men inspiration är toppenbra, det behöver jag! Ska så småningom kolla upp vad jag kan göra med resten, men ett eller ett par projekt åt gången, allt behöver inte bli klart på en gång. Men det är bra att ha helheten i tanke.

Din trädgård är stor jämfört med min, men det här är vad jag valde, närheten till dotterns skola var bland det viktigaste. Och jag håller med om gräset, på pyttetomt fyller det ingen riktig funktion. Jag har tillgång till sommarställe där det är mycket gräs, får vara nöjd så:D

Kan ju ge en bild åt andra hållet också, så rundeln i trallen syns. Det är trevligt med uteplats, i mitt tycke är den väl stor så jag kapade en bit. Försöker också komma bort frän den fyrkantiga radhustomtskänslan, men helt går det såklart inte. Men det är roligt att försöka!

Perspektivet lite konstigt här, ej i bild till vänster är två pallkragar. Liten trädgårdsyta med trädäck och rundad uteplats, gräsmatta delvis ersatt med jord och planteringskärl med grönsaker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
MariaiÖstergötland och 1 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Å, men inspiration är toppenbra, det behöver jag! Ska så småningom kolla upp vad jag kan göra med resten, men ett eller ett par projekt åt gången, allt behöver inte bli klart på en gång. Men det är bra att ha helheten i tanke.

Din trädgård är stor jämfört med min, men det här är vad jag valde, närheten till dotterns skola var bland det viktigaste. Och jag håller med om gräset, på pyttetomt fyller det ingen riktig funktion. Jag har tillgång till sommarställe där det är mycket gräs, får vara nöjd så:D

Kan ju ge en bild åt andra hållet också, så rundeln i trallen syns. Det är trevligt med uteplats, i mitt tycke är den väl stor så jag kapade en bit. Försöker också komma bort frän den fyrkantiga radhustomtskänslan, men helt går det såklart inte. Men det är roligt att försöka!

Perspektivet lite konstigt här, ej i bild till vänster är två pallkragar. [bild]
Åh, så fint!

Vi resonerade ungefär lika vad gäller huset vi bor i. Det är inte snyggt och absolut inte drömhuset men ligger väldigt bra till.

Jag har ju världens sötaste lilla hus i Småland också, med större trädgård så det fungerar jättebra.
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Karlia
Här är lugnt och tyst, katterna kan gå ute - det var också viktigt! Jag trivs men önskar mig verkstad och större tomt - svårt att få allt. Sommarstugan ligger i Småland, bra landskap det där!
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.