Nu blommar sallaten som jag sådde i oktober.
Blommande sallat som planterades i oktober, med gula blommor och gröna blad, bredvid ett hus och en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
Jiji och 1 till
  • Laddar…
L LabanW skrev:
Nu blommar sallaten som jag sådde i oktober.
[bild]
Jag låter alltid sallat gå i blom. Dels för insekterna och dels för mig. Då självsår den sig nämligen och så får jag sallat tidigt på säsongen och jag behöver inte göra något. Gör likadant med rädisor (äter dessutom kapslarna som är jättegoda).
 
  • Gilla
LabanW
  • Laddar…
En blomkruka fylld med vita och ljuslila petunior av typen "tidal wave silver", där en övervuxen doftpelargon och en liten Lobelia också syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rondellpetunia "tidal wave silver"

Det är nog den bästa sommarblomma jag sått någonsin. Har blommat sedan slutet av maj. Den rensar sig själv. Förstora bilden så ser ni de överblommade, de torkar och ramlar av snabbt utan att se skräpiga ut.

Tror att det är tre plantor i den krukan och en stackars doftpelargon men den är helt övervuxen av petunian.

Petunior är förövrigt vansinnigt lätta att så.
Den som tittar noga ser förresten en Lobelia som tydligen smet med vid sådd. En annan extremt lättsådd sommarblomma.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Nu är det fullt med dahlior i trädgården. Och fler är på gång.
Även zinnia och rosenskära
 
  • Dahlior med röda och rosa blomblad i trädgården, omgivna av gröna blad och mark.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ljusrosa dahliablomma med gröna blad i en trädgård. Både zinnia och rosenskära finns också på gång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Lila dahlia i förgrunden med suddig bakgrund av en trädgård och ett växthus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En rosa dahlia i trädgården, omgiven av grönska och två växthus i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ljusgul dahlia med gröna blad i en trädgård under soligt väder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stor rosa dahlia i närbild i en trädgård, med fler blommor och ett växthus i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
K
En utslagen lila hibiskusblomma med vita ståndare fotad framför en orange trävägg med gröna blad i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En utslagen lila hibiskusblomma med vita ståndare fotad framför en orange trävägg med gröna blad i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
hibiskus utslagen idag Gula och gröna minitomater som växer på en planta framför en röd trävägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
världens godaste sötaste tomater, Yellow mini
 
  • Gilla
Jiji och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.